איך לשחרר גב תפוס?

דף הבית » איך לשחרר גב תפוס?

הסוף לכאבי הגב כבר כאן! נתפס לכם הגב? הגיע הזמן לקום מהמיטה או מהכורסא ולהתחיל לשחרר אותו על ידי כמה פעולות פשוטות.

הגב שלנו הוא אחד החלקים בגוף שלנו שכואבים בצורה כזאת או אחרת כמעט כל יום. שגרה מאומצת, הרמה של חפץ כבד או אפילו שינה על מיטה לא נוחה, מתחילים לנו בקלות כאבי גב בחלק התחתון או העליון ומטילים צל על מצב הרוח שלנו וגם על היכולת שלנו לתפקד כראוי. אך גב תפוס באמת, יכול אפילו לרתק אותנו לכמה ימים למצב שכיבה או ישיבה וממש לגרום לנו לסבול. הגיע הזמן לשים סוף לכאבים, ולהתחיל בכמה פעולות פשוטות לשחרור גב תפוס.

תוכן עניינים:

תנוחו אך גם תנועו

כמובן שאם הגב שלכם כואב ומקרין כאב גם על שאר הגוף שלכם כדוגמת הכתפיים, לרוב אנחנו עונים על השאלה איך לשחרר גב תפוס בתשובה – לנוח ולא לעשות כלום. כמובן שזאת חשוב, אך עם המנוחה, חשובה גם התנועה ומאמץ יחסית קל של הגב. נסו כן להזיז את הגוף ואת הגב, בקצב שלכם, אך שלא יהיה מקובע ובמצב מנוחה לגמרי.

נסו עיסוי או מסאז'

באם יש לכם האפשרות והיכולת, גשו לקבל מסאז' מקצועי אשר מתמחה בשחרור גב תפוס ותשאירו למקצוענים לטפל במצב. באם אין לכם את האפשרות, מכל סיבה שהיא, תוכלו לנסות לבצע מסאז' ביתי עם אדם שאוהב אתכם או אפילו עם כדור המגולגל בחוזקה על הגב שלכם. למרות שהגב כואב ואפילו מאוד, חשוב ללחוץ עליו במקומות הנכונים אשר ישחררו את התפיסה של הגב.

חממו את האזור

שרירים תפוסים זקוקים לחום על מנת לשחרר אותם ועל כן השתדלו להצמיד כמה שיותר פריטים חמים אל הגב שלכם, ובייחוד באזורים התפוסים. דרך קלה לעשות זאת היא להרטיב במים חמים מגבות ולהניח אותן על הגב – כאן כדאי להיעזר בבני הבית או קרובים אכפתיים שגם יחליפו את המגבת כאשר מתקררת כדי לשמור על המגע החם עם הגב. באם העונה מאפשרת, תוכלו גם ללבוש בגדים חמים בפלג הגוף העליון או אפילו להיעזר בכרית או בקבוק חימום ישירות על האזור התפוס.

היעזרו בחגורה לגב

חגורות גב ידועות בתור מקלות על כאבי גב כרוניים אשר נשארים לאורך זמן ומשמשות להמשיך את השגרה. גם עבור גב תפוס החגורות יעילות אך שימו לב שאתם משתמשים בחגורה המותאמת לאזור התפוס שלכם ובהמלצה של איש מקצוע. בגלל שמדובר בחגורה חיצונית היא עשויה דווקא לפגום בשרירים במקום לחזק אותם כמו שהם צריכים לאור העובדה שנתפסו.

 

שחרור גב תפוס לא יכול להתבצע רק על ידי מנוחה והמתנה שהמצב יעבור אלא גם על ידי ניסיונות לתנועה קלה ולא מאומצת. הצמדה בחוזקה של כדור לגב וגלגולו יכול מאוד לסייע הן על ידי הנחת הכדור מתחת לגב שלכם על גבי המיטה והן על ידי הצמדת הגב לקיר כך שהכדור ביניכם לבין הקיר. בכל מקרה, מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע כדי לא לפגום במצב יותר ממה שכבר קרה ולחזק את השרירים להמשך, ולנו נותר רק לאחל לכם בריאות ושחרור מהיר.

מידע מקצועי נוסף