אפידורל כפתרון לכאבי גב

דף הבית » אפידורל כפתרון לכאבי גב

כאבי גב הינם תופעה נפוצה ממנה המון אנשים סובלים. כאבים אלו עשויים לחול מביצוע תנועה לא נכונה אשר תביא להיתפסות שרירי הגב או אף מדברים חמורים יותר החלים בגופנו כמו פריצת דיסק. על מנת להתמודד עם כאבי הגב הקשים הקורים בשל פריצות דיסק, בלטי דיסק, שינויים ניווניים והצרות תעלת השדרה, ניתן לקבל זריקת אפידורל. 

זריקה זו בכוחה להפחית את הלחץ שחל על העצבים, לחץ אשר נוצר מתהליך דלקתי, דבר אשר מפחית את הכאבים בצורה דרסטית.

תוכן עניינים:

מי הם אותם האנשים שמוצאים עצמם מגיעים לטיפול שכזה?

אנשים אלו הינם אנשים אשר ניסו להקל על כאבי הגב שחווים על ידי נקיטה בכל שאר השיטות המוצעות בשוק ונחלו בכישלון. במסגרת שיטות אלו נמנות מנוחה במיטה, דיקור סיני, שיאצו הידרותרפיה פיזיותרפיה לחיזוק השרירים וכדומה. למרות ששיטות אלו אכן מסייעות ל – 80 אחוז מהסובלים מכאבי גב, אין מצליחות לסייע לאנשים הנותרים היות ואין מונעות את הלחץ אשר אלו חווים על העצב, לחץ אשר יוצר כאב אדיר. שיטת האפידורל נבדלת מהשיטות האחרות היות וההזרקה שמתבצעת במסגרתה נעשית בצמוד לעצב הפגוע, דבר אשר מפחית את הנפיחות הקיימת באזור העצב ולפיכך מפחית את הכאבים.  

כיצד מתנהל הטיפול להקלה על כאבי גב במסגרתו מזריקים אפידורל ?

מה בכלל מכילה הזריקה?

זריקה זו מכילה לצד חומר הנקרא קורטיקוסטרואיד, חומר הנחשב לתרופה אנטי דלקתית המיועד להקל על הכאב, חומרים העולים לכדי תרופות הרדמה ושיכוך כאבים.

תהליך הטיפול

ראשית, בכדי לזהות את המיקום המדויק ממנו מגיע הכאב, המקום בו נלחצים שורשי העצבים,  המטופל עובר אחת מן בדיקות ההדמיה המגוונות הקיימות. בדיקות אלו כוללות הדמיית תהודה מגנטית (MRI) טומוגרפיה ממוחשבת (CT) או אף צילומי רנטגן. 

לאחר זיהוי המקום אליו יש להזריק את ההזרקה האפידורלית, עוברים לשלב ההזרקה.

את הזריקה מזריקים אל תוך חלל ריק שנמצא בין חוט השדרה ומערכת העצבים לבין תעלת החוליות שסביבו, חלל המכונה גם בתור החלל האפידורלי בעמוד השדרה. לצד זאת, בהמון מן המקרים חל שימוש גם במכונת רנטגן לאורך הבדיקה עצמה. זאת על מנת למצוא את הנקודה המדויקת בה יש למקם את המחט. 

תופעות לוואי

ברוב המקרים אדם אשר עובר הזקרת אפידורל לשם הקלה על כאבי הגב שלו אין יחווה יותר מאשר תופעות לווי זניחות. תופעות אלו כוללות כאבי גב ותחושת רגישות במקום בו ניתנה הזריקה, כאשר אלו יעברו לאחר מספר ימים בודדים. בהמשך לכך, אדם העובר טיפול זה עשוי אף גם לחוות תחושת בחילה והקאות, סחרחורות וכאבי ראש.

למרות שברוב המקרים אנשים חווים את תופעות לווי אלו, קיימים גם מצבים בודדים בהם אנשים חווים תופעות לווי חמורות יותר. תופעות אלו עשויות להיות דימום, זיהומים, פגיעה בעצבים ובמקרה מאוד קיצוני אף גם קדחת בקרום המוח.
יש גם לציין כי האנשים שלהם יש סיכון רב יותר לחוות תופעות לוואי, הן קשות והן זניחות, הינם אותם האנשים אשר סובלים מסכרת בעיות במערכת החיסונית ואף גם אנשים הסובלים מהפרעות נפשיות.

מידע מקצועי נוסף