בלט דיסק צווארי

דף הבית » בלט דיסק צווארי

אם אתם סובלים מכאבי גב, צוואר או כתפיים – כדאי שתקראו את הכתבה הבאה. בלט דיסק היא תופעה נפוצה למדי, ומומלץ מאוד לאבחן אותה מוקדם. הנה כל מה שצריך לדעת.

תוכן עניינים:

מה הוא בלט דיסק צווארי?

עמוד השדרה שלנו עשוי חוליות אשר ביניהן קיימים דיסקים. תפקידם של דיסקים אלה הוא שמירה על מרווחים תקניים בין החוליות, בלימת זעזועים ויצירת תנועתיות. בלט דיסק צווארי מתרחש כאשר אחד הדיסקים זז ממקומו ובולט, ופוגע במבנה עמוד השדרה. זוהי תופעה שכיחה ביותר, אשר אינה תמיד מאובחנת בזמן. לעיתים, אנשים אינם מודעים לקיומו של הבלט עד שמתחילים להופיע כאבים. לעיתים הכאבים יופיעו מיד עם היווצרות הבלט ולעיתים רק לאחר זמן רב.

מה הם הגורמים לבלט דיסק צווארי?

באופן טבעי, במהלך החיים עמוד השדרה נשחק באופן הדרגתי והלחץ עליו גובר. אם כך, בלט דיסק עלול להיווצר אצל כל אדם בשלב זה או אחר. יחד עם זאת, ישנם גורמים שונים העלולים לגרום לתופעה זו במהלך החיים. ביניהם: מבנה גנטי של עמוד השדרה הגורם לרגישות, הרמה מרובה של משקלים כבדים, לחץ וסטרס, תזונה לא נכונה או פציעה. חשוב להיות מודעים לגורמים אלה, ולנסות להימנע כמה שיותר מפעולות שיגרמו ללחץ על עמוד השדרה. ניתן להתייעץ עם רופא או עם איש מקצוע על מנת לבחון את אורח החיים שלכם, ולבדוק כיצד ניתן לצמצם את הסכנה לבלט דיסק צווארי.

בלט דיסק צווארי – מה הם התסמינים?

כאמור, לא תמיד יופיע כאב מידי במקרה של היווצרות בלט. עם זאת, הכאבים שעשויים להופיע הינם בעירה, דקירה או עקצוצים. הכאב לרוב מופיע באזור הגב, הכתפיים, הצוואר ולעיתים באזורים נוספים. הכאבים נוצרים עקב לחץ על עמוד השדרה ופגיעה במערכת העצבים. כמו כן, במקרה של בלט דיסק צווארי עלול להיווצר קושי בתנועה ואי גמישות של הגב.

מניעה של בלט דיסק צווארי

יש שיטות שונות למניעת יצירתו של בלט דיסק צווארי. ראשית, חשוב לבצע בדיקות רפואיות לעיתים תכופות בכדי לדעת אם אתם סובלים מתופעה זו או מתופעות אחרות. במקרה של כאבי גב בדיקה היא הכרחית, אך חשוב לבצע גם בדיקות שגרתיות. כמו כן, נסו לנהל אורח חיים בריא ורגוע עד כמה שניתן. לחץ ומתח כאמור עלולים לגרום לבלט דיסק צווארי. זאת ועוד, שתייה מרובה של מים עשויה למנוע את התופעה. הטיפ החשוב ביותר הוא – לא להזניח. היו מודעים לאורח החיים שלכם, ליציבה שלכם ולכאבים המופיעים במהלך החיים.

בלט דיסק צווארי – כיצד מטפלים בו?

ישנן שיטות שונות המיועדות לטפל בכאבים הנגרמים כתוצאה מבלט דיסק. ניתן לפנות למרפאת כאב ולקבל זריקות לשיכוך כאבים ותרופות שונות. כמו כן, פיזיותרפיה וטיפולים אלטרנטיביים כמו דיקור או רפלקסולוגיה עשויים לסייע. לצורך תיקון הבלט עצמו ניתן לפנות לטיפול כירופרקטי. זהו טיפול שעשוי לשפר משמעותית את בלט הדיסק עד כדי החלמה מלאה. לטיפול זה אחוזי הצלחה גבוהים בקרב מטופלים רבים. במקרים חמורים, ייתכן ויידרש ניתוח אורתופדי לטיפול בבלט.

חשבת לפנות לטיפול אלטרנטיבי?

קיימים היום סוגים רבים של טיפולים אלטרנטיביים ייעודיים לנשים בהריון. ביניהם תוכלו למצוא רפלקסולוגיה, דיקור ועוד. נשים רבות מעידות כי טיפולים אלה מסייעים מאוד בהקלה על כאבי הגב. תוכלו לנסות מגוון סוגי טיפולים עד שתמצאו את האחד המתאים לכן ביותר. חלק מהטיפולים מסובסדים על ידי קופות החולים – שווה לבדוק זאת. 

לסיכום

בלט דיסק צווארי הינו תופעה שכיחה ביותר העלולה להופיע במהלך החיים, עקב שחיקה של עמוד השדרה או עקב גורמים אחרים. במקרה שך בלט דיסק, עלולים להופיע כאבים חמורים באזור הגב, הצוואר והכתפיים. לא תמיד מודעים לקיומו של בלט הדיסק, ולכן חשוב שלא להזניח ולפנות לבדיקות שגרתיות אצל הרופא. חשוב לדעת כי לעיתים ניתן למנוע את הופעתו של בלט הדיסק על ידי ניהול אורח חיים מודע ובריא.

מאמרים בנושא בלט דיסק