טיפול בכאבי גב באמצעות פיזיותרפיה

דף הבית » טיפול בכאבי גב באמצעות פיזיותרפיה

אזור עמוד השדרה והגב הוא ללא ספק החשוב ביותר מבין כל השרירים. הוא מאפשר לנו יציבות ובעצם את התפקוד שלנו ביום יום. אך החיים בחברה המערבית התובענית, שעות העבודה הארוכות והיעדר פעילות ספורטיבית עלולות להסב לו נזק משמעותי. כאבי גב הם ללא ספק מתסכלים, מייאשים ולעיתים אף הופכים כרוניים ללא טיפול נכון. פיזיותרפיה היא אינה רק מנת חלקם של ספורטאים. במאמר זה נפרוס את המענה שנותנת הפיזיותרפיה לטיפול בכאבי גב.

חשיבות הטיפול לאזור הגב

כאשר אנו מדברים על טיפולי גב, הסטטיסטיקה מדברת, ובערך 80% מכלל האוכלוסייה העולמית תתלונן לפחות פעם אחת על כאבי גב. עצם היותו של אזור עמוד השדרה והגב גדול ומשמעותי כל כך, גורם לכאבים להקרין גם על אזורים נוספים בגוף, כמו הצוואר, האגן והגפיים, מה שעשוי להוביל להשבתה של המטופלים מהפעילות היומיומית שלהם. אז בין אם מדובר בכאבי גב תחתון או כאבי גב עליון, פיזיותרפיסט מוסמך ומנוסה עשוי לשחרר אתכם מהכאב הטורדני בעזרת מפגש אחד או סדרת מפגשים.

תוכן עניינים:

טיפול לא פולשני וללא ניתוח

טיפול בפיזיותרפיה הוא כנראה הטיפול האופטימלי בבעיות כאבי גב, מעצם היותו טבעי ולא מצריך הליך פולשני כמו התערבות כירורגית. רוב בעיות הגב הבלתי ספציפיות נוצרות מתנועה לא נכונה, אורח חיים לא בריא בהיבט הפיזי או פעילות ספורטיבית מואצת ללא מנוחה לשרירים. אז אם אתם חווים בעיות גב, מומלץ לפנות אל מכון פיזיותרפיה באזור או לחפש פיזיותרפיסט פרטי המעניק טיפולי פיזיותרפיה פרטית בבית כך שלא תצטרכו לצאת מהבית. ראשית, הפיזיותרפיסט יאבחן את הבעיה על ידי עיסוי רקמות השריר על מנת להבין את היקף הפגיעה שחוויתם ואת טווח הגבלת התנועה. לאחר האבחון מתבצעים יחד עם המטפל סדרה של תרגילים באמצעות המכשירים השונים העומדים לרשות הפיזיותרפיסט, ובסוף התהליך מקבל המטופל מספר תרגילים לתרגול עצמאי על מנת למנוע מהבעיה להישנות.

פיזיותרפיה הכרחית לטיפול בגיל הזהב

הזמן לצערנו עושה את שלו והגב הוא מהראשונים לחוש בכך. בעיות גב צצות יותר ויותר ככל שאנחנו מתבגרים, שכן הגב התחתון נושא את משקל גופנו שנים רבות ועם הזמן נשחק. בעיות בגב התחתון עלולות ליצור הפרעות שינה ולהביא לקושי רב להמשיך ולנהל שגרת חיים תקינה. בגיל השלישי, טיפולי הפיזיותרפיה מאפשרים לחזור ליסודות שלנו, על ידי לימוד הצורה הנכונה בה יש לעמוד וללכת, על מנת למנוע שברים ונפילות שהופכות שכיחות יותר עם התבגרות הגיל. טיפולי פיזיותרפיה משפרים בין היתר את הסיכוי למנוע מחלות נוירולוגיות כמו פרקינסון וטרשת ומסייעים להפחית סיכוי לשבץ.

שיקום יסודי לאחר טראומה מורכבת בגב

לצערנו, בעיות בגב אינן תמיד מסתכמות בכמה שרירים תפוסים. לכאבי גב יש נטייה להתפתח ולהפוך לבעיות מורכבות יותר, כמו בלט בדיסק, פריצת דיסק ושברי מאמץ בחוליות. טיפולי פיזיותרפיה יכולים לתת מענה שיקומי לבעיות אלו, דרך מגוון טיפולים כמו עיסוי רקמות עמוק, דיקור יבש וטיפול אלקטרותרפי.

מידע מקצועי נוסף