כאבים בגב בצד ימין

דף הבית » כאבים בגב בצד ימין

שוכבים במיטה, מסתכלים על התקרה ומייחלים שכאב הגב בצד הימני יעבור? יש לכך פתרון! הגיע הזמן להזיז את הגוף ולהתייעץ עם מומחה.

 

תוכן עניינים:

כאבי גב

מכירים את זה שאתם קמים אחרי ישיבה ממושכת במשרד ופתאום הגב שלכם מתחיל לתת אותותיו ולמשוך תשומת לב. זאת יכול לקרות אפילו כשפשוט קמים בבוקר לצאת מהמיטה או כשמסיימים פעילות ספורט מאומצת כדוגמת ריצה ארוכה עם נעליים לא מספיק טובות. כאשר תחוו כאבים בגב בצד ימין אכן אתם סובלים מכאבי גב, אך עצם העובדה שהם מופיעים רק, או בעיקר, בצד הימני של הגוף, מצביעה על קיום של בעיה נוספת בהפרש בין הצד הימני לשמאלי של הגוף.

למה נגרמים כאבים בגב בצד ימין?

ישנן המון סיבות להיווצרותם של כאבי גב, גם אם מדובר בגב תחתון וגם אם בעליון. ישנם כאבי גב אשר קל לקבוע מה גרם להם להיווצר, כדוגמת כאבים הנובעים מפריצת דיסק או כאב פנימי בכליה, אך ישנם כאבי גב אשר כלל לא ברור מדוע נוצרו ועל כן, גם קשה להחליט כיצד לטפל בהם. זאת בעיה פתירה בשל העובדה כי ישנם טיפולים כלליים אשר מתאימים להקל על כאב הגב באופן כללי מבלי תלות בסיבה שגרמה לו, אך אם אתם יודעים או יכולים לשער מה גרם לכאב, לדוגמא אם סחבתם באותו היום משהו מאוד כבד כדאי למקד את הטיפול בסיבה הזאת.

לא רק מנוחה

כאשר אנחנו חווים איזה שהוא כאב, בין אם מדובר בכאב ראש ובין אם מדובר באמת בתחושת כאבים בגב בצד ימין, אנחנו פונים לפתרון שנראה לנו יעיל וקל ופשוט נשכבים על המיטה או על הכורסא, מכריזים על יום מחלה ומחכים שמשהו יקרה. גם אם הכאב מאוד חריף ובאמת מקשה על פעילות, חשוב כן לנסות לבצע פעילות, לפחות כזאת יחסית פשוטה כדוגמת הזזת הרגליים או קיפול הברכיים. חשוב שתשתדלו לעשות פעילות נוספת ולא רק לנוח, שרירי הגב הימני שלכם זקוקים לחיזוק ולחזרה לשגרה.

קחו משככי כאבים במידה

אם כואב לכם מאוד כתוצאה מכאבי הגב, בדגש על כאבים בגב בצד ימין ואתם לא מצליחים לנוע או לנהל שגרה בעצמכם, תוכלו לבחור לקחת משככי כאבים אשר מטרתם להקל את הכאב, גם אם באופן זמני. כנראה שלאחר נטילתם תרגישו הרבה יותר טוב אך חשוב לשים לב לא לפתח בהם תלות ולנסות טיפולים נוספים. משככי כאבים אמנם מקלים את הכאב, אך לא בהכרח גם מחלימים את הבעיה האמתית.

מה כן אפשר לעשות?

נוסף על מנוחה ומשככי כאבים, שסביר להניח שפשוט תרגישו שאתם צריכים את זה ועכשיו, תוכלו להשתמש גם במשחות מיוחדות, או כדורים שלא רק משככים את הכאבים אלא גם מנסים לרפא את הדלקת ולפתור את הבעיה. כאן כדאי כבר להתייעץ עם מומחה שיתאים את הטיפול לבעיה שלכם, בייחוד אם הכאב רק בצד הימני של הגב.

 

כאבים בגב בצד ימין יכולים להיגרם מכל מיני סיבות ובאמת להשפיע מאוד על השגרה היומיומית שלכם. חשוב שלא תבחרו רק לנוח ולקחת משככי כאבים אלא גם תחזקו את שרירי הגב שלכם ואפילו תשתמשו בטיפולים נוספים שבאמת מטפלים בבעיה שגרמה לכאבים.

מאמרים בנושא כאבי גב לפי אזור בגב