כאבי גב בהריון

דף הבית » בעיות בגב » כאבי גב בהריון

אם גם את סובלת מכאבי גב קשים בזמן ההיריון – הגעת למקום הנכון. נשים רבות סובלות מבעיה זו ולא תמיד מודעות לדרכי ההקלה. הנה כל מה שאת צריכה לדעת על כאבי גב בהריון.

תוכן עניינים:

זה קורה בהדרגה

תמיד סבלתי מכאבי גב, אך אף פעם לא עשיתי מזה סיפור גדול. סיפרתי לעצמי סיפורים כמו: התכופפתי לא נכון, אולי אני לא ישנה בתנוחה טובה, זה יעבור מעצמו. עד שנכנסתי להריון. כאבי הגב שלי הלכו והחמירו עד כדי כך שהקשו עליי לתפקד. תחילה, המשכתי לחשוב שזהו כאב חולף, ושאין דבר שניתן לעשות כדי להקל עליו. אמנם ככל שההיריון התקדם, התחלתי להבין שאי אפשר לחיות כך, והתחלתי לחפש פתרונות. למזלי, הצלחתי לשפר את המצב די מהר, ולחוות הקלה משמעותית בכאבים. הנה כל הסודות שיוכלו לשפר את כאבי הגב שלכן בזמן ההיריון.

תנשמי עמוק - את לא לבד

ראשית, כדאי לדעת שכמעט כל הנשים סובלות מכאבי גב בזמן ההיריון. זוהי תופעה נפוצה ביותר שקורית כמעט לכל אישה בשלב זה או אחר של ההיריון. הכאב יכול להגיע בשלבים המתקדמים, המוקדמים ולעיתים אפילו סמוך לתחילת ההיריון. אז למה זה קורה? ובכן, זוהי בעיקר הבטן הגדולה שמושכת את הגב קדימה, אך לא רק. בהריון הגוף עובר סדרה של תהליכים פיזיולוגיים שלוקחים חלק גם הם בכאבי הגב. ביניהם: שינויים הורמונליים, המשקל הכללי עולה, המפרקים נחלשים, שרירי הגב נמתחים ועוד. כמו כן, מגוון מצבים נוספים עלולים להוסיף לכאבי הגב: מתח, כושר גופני מועט, בעיות גב קודמות להריון, התכווצויות שרירים ועוד. כל אלה יחד גורמים לכך שכמעט כל אישה תחווה כאבי גב בהריון.

פעילות גופנית היא הסוד להקלה בכאב

לא תאמינו עד כמה פעילות גופנית עשויה לשפר את כאבי הגב שלכן. באופן כללי, מומלץ מאוד להיכנס לכושר עוד לפני תחילת ההיריון, כדי לחזק את הגוף והשרירים לקראת השינויים שהולכים לבוא. אך גם אם לא הייתן בכושר שיא לפני ההיריון, עדיין מומלץ מאוד לבצע פעילות גופנית במהלכו. זאת בכדי להגביר את התנועתיות של עמוד השדרה ולחזק את השרירים התומכים בבטן ההריונית. הליכה או שחייה הן פעילויות מומלצות מאוד, כמו גם תרגילים ייעודיים למתיחת הגב ולחיזוק השרירים. נשים מדווחות על שיפור עצום בכאבי הגב לאחר שילוב פעילות גופנית בשגרת היומיום.

שימי לב ליציבה

שמירה על יציבה נכונה בזמן עמידה או ישיבה יכולה לשפר משמעותית את כאבי הגב בהיריון. בזמן ישיבה, מומלץ לבחור בכיסאות ארגונומיים התומכים בגב, או לחילופין להניח כרית בין הכיסא לגב התחתון. בזמן עמידה או הליכה – כדאי לעמוד בצורה זקופה, להרפות את הכתפיים ולדאוג לכך שהברכיים לא יהיו נעולות. כמו כן, כדאי לנעול נעליים נוחות במשך כל היום, גם בתוך הבית או בעת יציאה לסידורים קצרים. בחרו בנעליים נוחות ותומכות, ללא עקבים גבוהים. נעילת נעליים נוחות יכולה לשפר משמעותית את כאבי הגב.

אפשר לקבל גם קצת תמיכה חיצונית

אם לא שמעתן על חגורות גב – זה הזמן. נכון, המראה של חגורת גב אינו סקסי במיוחד, אך הוא יכול להקל משמעותית על כאבי גב בהריון. החגורה מתלבשת סביב הגב התחתון ומספקת לו תמיכה. היא עשויה אף לסייע בשמירה על יציבה נכונה. קיים מגוון רחב של חגורות גב להריון, אותן תוכלו למצוא בחנויות לבגדי הריון או בחנויות המוכרות מוצרים אורתופדיים. מומלץ כמובן למדוד את החגורה טרם רכישתה בכדי לוודא שהיא נוחה ומתאימה למבנה הגוף. ניתן להתייעץ עם איש מקצוע במידת הצורך. מלבד לחגורות, ישנן כריות הריון ייעודיות המספקות תמיכה לגב בזמן שכיבה או ישיבה. בעת שכיבה על הצד ניתן להניח כרית בין הברכיים.

חשבת לפנות לטיפול אלטרנטיבי?

קיימים היום סוגים רבים של טיפולים אלטרנטיביים ייעודיים לנשים בהריון. ביניהם תוכלו למצוא רפלקסולוגיה, דיקור ועוד. נשים רבות מעידות כי טיפולים אלה מסייעים מאוד בהקלה על כאבי הגב. תוכלו לנסות מגוון סוגי טיפולים עד שתמצאו את האחד המתאים לכן ביותר. חלק מהטיפולים מסובסדים על ידי קופות החולים – שווה לבדוק זאת. 

כדאי להיות זהירה

אם הכאבים אינם חולפים גם אחרי שניסיתן שלל שיטות להפחתת כאב – מומלץ לפנות לרופא. שימו לב: אם אתן חשות בכאבים חזקים, אם הם אינם חולפים לאחר שבועיים או אם אתן חשות חולשה ברגליים – כדאי לפנות לרופא באופן מידי. הריון הוא תקופה רגישה ולכן צריך לשים לב לכל תחושה חריגה ולא להסס לפנות לעזרה מקצועית בעת הצורך. 

לסיכום

כאבי גב בהריון הינם תופעה נפוצה ביותר, שחווה כמעט כל אישה במהלך ההיריון. קיימות שלל שיטות להפחתת הכאב, ביניהן: פעילות גופנית, שמירה על היציבה, חגורות וכריות לתמיכה וכן רפואה אלטרנטיבית. נשים רבות מעידות כי שיטות אלה הפחיתו ואף העלימו לחלוטין את כאבי הגב שלהן. מומלץ כמובן להתייעץ עם רופא במידה והכאבים חריגים או אינם חולפים.

מאמרים בנושא בעיות גב

אל תמשיכו לסבול מכאבים! השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם עם פתרון.