כאבי גב במחזור

דף הבית » כאבי גב במחזור

מי מאיתנו לא מכירה את ההרגשה: כמה ימים לפני המחזור החודשי ובמהלכו, בנוסף לדימומים, חשקים למאכלים מסויימים וכאבי בטן ישנו גם את כאב הגב. מדובר על כאבים בעיקר בגב התחתון שלפעמים מוקרנים גם לאזור הירכיים והרגליים. הכאבים מהווים מטרד של ממש, כאשר רק עם נטילת משככי כאבים אפשר לפעול בשגרה.

תוכן עניינים:

אז למה בעצם זה קורה?

ישנן מספר סיבות לכאבי הגב: הסיבה הראשונה והפשוטה ביותר היא הכאבי מחזור, שכן בעקבות התכווצות הרחם הכאב בטן מוקרן גם לגב. כאב מסוג זה  מופיע לעיתים עוד לפני תחילת המחזור. אפשר להקל על הכאב על ידי הימנעות ממצבי מתח וחרדה ופעילות ספורטיבית. סיבה נוספת ופחות שכיחה זה בעקבות מחלת האנדדומטריוזיס, כאבים אלו גם יכולים להופיע כמה ימים לפני המחזור החודשי אך הם הרבה יותר חמורים וקיצוניים והטיפול במחלה הוא לרוב כריתת רחם או להיכנס להריון. הסיבה האחרונה היא בעקבות התכווצות של הרחם בזמן המחזור עצמו וזה קורה כאשר ישנן שאריות מרירית הרחם הנדחפות החוצה בנוסף לדם.

דרכי טיפול

הטיפול בכאבי גב במחזור הינו חשוב שכן הכאב יכול להוות מטרד ולמנוע מכן לבצע פעולות שאתן עושות באופן שגרתי ביומיום. הטיפול יכול להיות בעזרת שימוש במשככי כאבים המכילים פאראצטמול או איבופרופן. ישנם הרבה כדורים מוכרים שנמצאים בכל בית מרקחת וניתן לרכוש אותם ללא מרשם. הכדורים מקלים על הכאב ומאפשרים לכן להמשיך את שגרת היום. טיפול נוסף יכול להיות טבעי על ידי שימוש בצמחים אשר ידועים כמשפרי כאב כמו למשל: נענע, רוזמרין, קמומיל ועוד תרופות טבעיות שניתן לרכוש בכל חנות טבע. כמובן שאפשר לשלב בין 2 הטיפולים. נציין שאם מדובר בכאבים קיצוניים שלא מושפעים מכדורים או צמחים מומלץ לגשת לרופא לבדיקת מחלות כמו אנדומטריוזיס, הימצאות של שרירנים או מחלה דלקתית באגן.

לסיכום

ישנן מספר סיבות לכאבים וסוגי טיפול שונים כפי שרשום בטבלה הבאה:

סיבה זמן הופעת הכאב טיפול
כאבי מחזור
לפני המחזור כהכנה של הרחם לקראת הביצית
משככי כאבים/צמחים טבעיים
התכווצות הרחם
במחזור עצמו
משככי כאבים/צמחים טבעיים
אנדומטריוזיס
לפני המחזור
כריתת רחם או היריון

מידע מקצועי נוסף