כאבי גב בשכיבה

דף הבית » כאבי גב בשכיבה

בקרב רבים נפוצה התפיסה אשר מזכירה מעין משוואה, אשר התקבעה בקרבם החל מגיל צעיר, משוואה אשר גורסת כי פעילות מאומצת גורמת לעייפות אשר גורמת לאחר מכן לכאבים. לא צריך להיות דוקטור למתמטיקה בכדי להבין שעל פי אותה הנחה, כאשר איננו זזים, או שמא אומר כאשר אנו נחים, אנחנו מצפים מהגוף לטעון את מצבריו ולהיערך לעת הבאה בא נזדקק לשירותיו.

כמו כן, סביר להניח כי אותם אנשים טרם נתקלו בתופעה אשר הינה מנת חלקם של רבים וכוללת כאבי גב בשכיבה, כאבים אשר מופיעים דווקא כאשר איננו נעים או מבצעים פעולה כלשהי. אם כך, מה הם הגורמים לכאבי גב בשכיבה? או חשוב מכך כיצד ניתן למנוע אותם? במאמר הקרוב נדון בשאלות אלה בעודנו סוקרים את הגורמים כמו גם הפתרונות השונים אשר מאפיינים כאבי גב בשכיבה.

 

תוכן עניינים:

ממדי התופעה והשפעותיה

כאבי גב בשכיבה אינם כאבים אשר אפשר להתעלם מהם בהינף יד, שכן ביכולתם להשפיע על חיינו יותר מכפי שניתן לשער במבט ראשון. כלומר, כאבי גב בשכיבה מתרחשים גם כאשר איננו כלל מודעים להם, כאשר אנו ישנים לדוגמה, המשמעות של כך היא עצומה שכן בעקבות כאבים אלו עלולה להיפגע גם איכות השינה שלנו, אשר חשיבות רבה לתפקודם התקין של כלל מערכות הגוף. 

זמני החלמה קצרים

הבשורה הטובה מגיע מכיוון סיכויי ההחלמה, אודות לעובדה כי כאבי גב בשכיבה מתאפיינים בהליך ריפוי מהיר יחסית, אשר מאפשר לסובלים ממנו להפחית במידה רבה עד כדי להעלים לחלוטין את כלל התחלואים אשר מרגישים החולים או הסובלים מכאבי גב.

עם זאת, כאבי גב אשר מופיעים בשכיבה הינם שונים מכאבי גב אשר מקורם בעמידה, שכן כפי שניתן להבין עצם העמסת המשקל על עמוד השדרה מתרחשת בעודנו עומדים, בניגוד למנח השכיבה בו הגב וכלל הגוף זוכים לתמיכה מרבית מהמצע עליו אנו נשענים. לפיכך, חשוב להדגיש במועד קבלת הטיפול או כאשר נפגשים ברופא כי הנכם זקוקים לטיפול בעקבות הופעתם של כאבי גב בעת שכיבה, ולא כאבי גב באשר הם, יהיו אשר יהיו.

גורמים להופעתם של כאבי גב בשכיבה

שחיקה של הדיסק ו/או פריצת דיסק

אחד הגורמים השכיחים ביותר לכאבי גב בשכיבה הוא שחיקה של הדיסק כמו גם בעיות כלליות בעמוד השדרה. הסיבה להופעת הכאב דווקא בשכיבה היא שכאשר האדם עומד, עמוד השדרה אינו בא במגע עם גופים חיצוניים, עובדה אשר מונעת מהדיסקים אשר פרוסים לאורכו להיתקל באיזו התנגדות שהיא, אשר תחשוף את היותו של עמוד שדרה זה פגוע וחלש. 

מכה חיצונית שמותירה חותם

כמו כן, די גם בנפילה או ספיגת מכה יבשה חזקה בכדי לחשוף את הגב למכאובים בעודו במנח שכיבה, הסיבה להופעת הסימפטום זהה לחלוטין, מדובר בנזק אשר בעודנו עומדים ללא משטח אשר משפיע עלינו ישירות, לא נחוש בו כלל, וניפגש עימו רק כאשר בואנו לשכב על הגב, אז נתוודע כי הוסב לגב נזק בעקבות מכה, אשר עד שתטופל תהווה מקור לכאב. 

כאבי גב כתסמין מוקדם לבאות

בנוסף לכך, ראוי לציין כי לעתים הופעת כאבי גב בשכיבה עלולה להוות תסמין מוקדם לבעיות גדולות יותר אשר טמונות בגב, בעיות כדוגמת בלטים או פריצות דיסק, אשר תסמיניהם הראשונים הינם כאבים כאשר הגוף במצב מנוחה. 

לסיכום – חשיבות הטיפול המוקדם

כפי שניתן להבין הגורמים לכאבי גב בשכיבה הם כאלו אשר עלולים לפגוש בכל אדם, יהיו נסיבות חייו אשר יהיו. כלומר, גם לבנקאי, פועל בניין, שחיין אולימפי, וטבח במסעדה, עלולים להיווצר כאבי גב בעודם שוכבים, בין אם מתוקף אורח חייהם או מכיוון שספגו מכה פיזית חזקה. 

לפיכך, ולאור העובדה כי השלכותיהם של כאבי גב הינן חמורות, מומלץ להיעזר בטיפול רפואי אשר ביכולתו במידה רבה להילחם בתופעה, אך רק כאשר הינו מותאם לנסיבות הכאב ולתזמון הופעתו. לכן, במידה והנכם סובלים מכאבי גב בעודכם שוכבים ללא נוע, יוטב להיוועץ ברופא בהקדם האפשרי בכדי שהאחרון יוכל לסייע לכם, להשיב לידיכם (או שמא אומר גבכם) את זמן המנוחה האיכותי היקר מפז שאיבדתם.

מידע נוסף בנושא כאבי גב