כאב גב לאחר החלפת מזרון

דף הבית » כאב גב לאחר החלפת מזרון

מזרון הוא חלק חשוב לשינה טובה. אנו מבלים כשליש מחיינו במיטה ולכן כדאי להשקיע זמן ראוי לבחירת מזרון מתאים. המיטה היא המקום למנוחה ורגיעה ולכן פשרה בבחירת מיטה ומזרון היא פשרה על איכות השינה. כאב גב לאחר החלפת מזרון עלול לקרות כאשר המזרון שבחרנו לא מתאים לנו.

תוכן עניינים:

מהו מזרון טוב לגב?

ככל שיהיו יותר קפיצים במזרון כך תתאפשר התאמה טובה יותר למשתמש. גם גודל המזרון חשוב – עדיף מזרון גדול – ככל שאדם מתבגר שנתו פחות רגועה והוא זקוק לותר מרחב. לא כל מזרון מתאים לכל אחד וישנם שפע של דגמים בשוק, דבר שאינו מקל על הבחירה. בגלל שלכל אדם מתאים מזרון אחר, כל אדם צריך לגלות בעצמו מה גורם לו לתחושת נוחות ולתמיכה מרבית. המזרון האידיאלי הוא מזרון קשה דיו כדי שמשקל הגוף יתפזר עליו כראוי, יתמוך בגב, בצוואר וברגליים ולא יגרום לכך שנתעורר עם כאבים הנגרמים משקיעת הכתפיים או האגן.

מתי מזרון יכול לגרום לכאבי גב?

שינה על מזרון לא מתאים עלול לגרום לכאבי גב תחתון בעיקר. אם אין תמיכה מספקת מהמזרון הדבר יגרום לתנוחת שינה לא טובה, מאמץ לשרירים ולהתעקמות עמוד השדרה.

את המזרון רצוי להחליף לאחר 10-15 שנות שימוש או לחילופין כאשר קפיציו מתחילים להינעץ באזורים הרכים בגופינו או אם המזרון רך מדי ויש לו גושים, בליטות או שקעים.

מזרון קשה מידי עלול לגרום ללחץ בנקודות מסוימות בגוף והתעקמות עמוד השדרה, אך מזרון רך מידי לא ייתן תמיכה מספקת לאזור הכובד של הגוף. מחקר ספרדי גילה שאנשים שסבלו מכאבי גב כרוניים וישנו על מזרון בדרגת קושי בינונית דיווחו על פחות כאב מאנשים שישנו על מזרון רך יחסית.

כיצד קונים מזרון טוב לגב?

כאשר מגיעים לקנות מזרון חדש יש לשכב עליו כ-10-15 דקות בתנוחת השינה הרגילה. יש לשכב על הגב, הבטן והצד. עדיף לנסות את המזרון יחד עם בן או בת הזוג כי משקל הגוף המצטבר ישפיע על יכולת התמיכה של המזרון. ככל שהתנאים בחנות יהיו דומים לתנאי השינה בבית הסיכוי למצוא מזרון מתאים יגדל. מומלץ לבחון את המזרון בשעות הערב מכיוון שבבוקר אנשים ערניים ונמרצים וכמעט כל דבר שישכבו עליו ירגיש נוח. יש לבדוק עם המוכר האם ניתן לקבל את המזרון לתקופת ניסיון. לא למהר, זכרו כי אתם עומדים לבלות חלק נכבד מחייכם על מזרון זה. כמו כן חשוב לבחון את דרגת הקושי של המזרון וסוג הריפוד של השכבה העליונה.

מזרון קשה למחצה יכול להיות נוח, כי הוא מאפשר שקיעה מעטה לכתפיים ולאגן. השינה על מזרון קשה עלולה לגרום לכאב בנקודות לחץ אך ישנם אנשים שמוצאים שדווקא הוא נותן להם תמיכה לגב ונוחות. קניית מזרון קשה עם שכבת ריפוד עליונה עבה יכולה להביא לנוחות מרבית.

סוגי מזרונים

ישנם כמה סוגי מזרונים: מזרון ספוג, מזרון ביצים, מזרון ספוג עם זיכרון, מזרון לטקס, מזרון קפיצים ומזרון מים. לכל מזרון יש יתרונות וחסרונות הן מבחינת אוורור הלחות, אגירת חום, דרגת הקושי של המזרון והן מבחינת מחיר.

מידע מקצועי נוסף