כאב גב מקרין לרגל

דף הבית » כאב גב מקרין לרגל

לעתים איננו מצליחים להבין את הפיזיולוגיה והגורמים לכאבים וחוסר הנחת אשר פוקד אותנו כתוצאה משגרת חיינו השוטפת. כלומר, בעוד שישנם כאבים אשר מקורם ברור, בין אם ממכה או מעומס, ישנם כאבים אשר קשה לשים את האצבע על מקורם. 

דוגמה טובה למקרה שכזה היא כאשר מדובר בכאב גב מקרין לרגל, אשר בעגה הרפואית מכונה גם כסיאטיקה. לכן, במידה והנכם סובלים מכאבי רגליים וגב במקביל, כמו גם אילו טרם הצלחתם לשים את האצבע על הגורם לכך – במאמר הקרוב נדון בהרחבה בגורמים כמו גם המאפיינים של כאב גב מקרין לרגל.

תוכן עניינים:

החולייה המקשרת בין כאב גב לרגל

בטרם נדון בגורמים, ראשית יש צורך להסביר מדוע מלכתחילה אנו חשים כאב באותם מחוזות אשר אין זה ברור כיצד הגענו לכדי תחושת כאב בהם. הסיבה לכך היא פשוטה, ומקורה בעצב הסיאטי, אשר מהווה העצב הארוך ביותר בגוף האדם, בעודו נפרש מחוט השדרה מטה, עד לאזור הישבן והרגליים.

פריצת דיסק כגורם לכאב גב מקרין לרגל

גורם נוסף אשר במידה רבה ביכולתו לגרום לכאבי רגליים אשר קשורים לגב, הוא פריצת דיסק. פריצת דיסק מתרחשת כאשר בין אם בעקבות מטען גנטי שירשנו, כמו גם אורח חיינו או טראומות חריפות שהגב נאלץ להתמודד עימן בעבר (שירות צבאי מפרך או תאונת דרכים), הדיסקים אשר פזורים לאורכו של חוט השדרה והגב כולו נפגעו ולמעשה אינם תקינים.

המשמעות של פגיעה כדוגמת פריצת דיסק, היא נזילת החומר דמוי הג'ל אשר נמצא בהם ו"פריצתו" החוצה בעודו מבקע את מעטפת הדיסק, משהנוזל זלג החוצה, הוא מפעיל לחץ על עצבים כאלו ואחרים, אשר בהתאם למיקום הפריצה, ניתן לאפיין את מקום המתח או הכאבים.

לפיכך, אילו אדם חש בכאבי גב ורגל במקביל, ייתכן מאוד כי מדובר במקרה של פריצת דיסק אשר מקורה בחלקו התחתון של הגב, כמו גם כי כאב הרגל אשר נלווה לה הוא רק הסמפתום שמתלווה לפציעה חמורה בהרבה, אשר יש לטפלה בהקדם.

 

כיצד להתמודד עם כאב גב מקרין לרגל

כפי שהוזכר לעיל, לעתים מדובר בכלל בתסמין של פריצת דיסק, וככזה יש להתמודד עימו כפי שמתמודדים עם פריצת דיסק, בין באמצעות טיפול פיזיותרפי ושינוי אורח חיי המטופל או באמצעות תרופות מרשם למען הפחתת הכאב בלבד. 

לעומת זאת, ניתן לטפל בכאב גם באמצעים ביתיים כדוגמת מתיחות אשר תפקידן להרפות מן הלחץ אשר מושת על הגוף, שימוש בקומפרסים קרים, ובמקרים חריפים בהם ישנו כאב עז – גם שימוש תרופתי. 

דגלים אדומים אשר מצריכים פנייה מידית

כמו כן, ישנם תרחישים בהם כאב הרגל הינו תסמין ראשון אשר מהווה דגל אדום בולט שאין להתעלם ממנו. מקרים כדוגמת חוסר שליטת בסוגרים, נמלול בכלל אזור הירכיים או הישבן, כמו גם חוסר תחושה מוחלט באזורים ברגל, מצביעים על היתכנות סבירה של בעיה חמורה מכך, כזו אשר יש לפנות בעקבותיה לסיוע רפואי בהקדם.

לסיכום – כאב גב מקרין לרגל כתסמין יותר מאשר כמחלה

כפי שניתן לראות, כאב גב מקרין לרגל אינו נושא אזוטרי אשר ניתן להתעלם ממנו ולפתור אותו בהינף יד, שכן התחלואים אשר עלולים להתלוות לתרחיש שכזה הינם חמורים ולעתים טומנים בחובם את הצורך הכירורגי, צורך אשר ניתן לחסוך אותו באמצעות זיהוי וטיפול מוקדם.

לפיכך, אילו הינכם חשים כאבי רגלים אשר מקורם בגב או שנלוו לכאבי גב שהופיעו טרם לכן, מומלץ לפנות לסיועו של רופא בהקדם האפשרי בכדי שהאחרון יוכל לאפיין כמו גם לפתור את המצב הרפואי אליו נקלעתם, בכדי להקל על רגליכם וגבכם כאחד. 

מאמרים בנושא כאבי גב מקרינים