כיצד למנוע כאבי גב במהלך עבודה מהמשרד או מהבית?

דף הבית » כיצד למנוע כאבי גב במהלך עבודה מהמשרד או מהבית

כאבי גב הם תופעה שכיחה ולא נעימה, לצערם של רבים הסובלים ממנה ברחבי העולם. מדובר בכאבים לאורך עמוד השדרה ובאזורים שונים בגב, בין אם נגרמו מפעילות גופנית מאומצת, תנועה לא טובה, סחיבת משקלים כבדים או מתחים ולחצים שאנו אוספים במהלך שגרת חיינו.

חשוב להבין ממה הם נגרמים, כיצד לטפל בהם ואיך למנוע את חזרתם. ישנם מוצרים אורתופדיים רבים שתכליתם לשמור על הגב שלנו מפני פגיעות חוזרות.

למה זה מגיע לי?

שאלה נפוצה שכל אחד שואל את עצמו לאחר שהוא חש בשריר נתפס ולאחר מכן בתנועה מוגבלת למדי. כאבי הגב מחולקים לשני נושאים עיקריים- ספציפיים ולא ספציפיים. פגיעות בעמוד השדרה או מחלה שנוצרת באזור מסוים, יהיו משויכות לכאבי גב ספציפיים, ואילו מתחים בשריר, דלקות שרירים וגירויים עצביים יהיו משויכים לכאבי גב לא ספציפיים. הכאבים הלא ספציפיים אורבים לנו בכל פינה במהלך חיינו, בין אם מתן יד במעבר דירה לחבר ובין אם ישיבה ממושכת על כיסא מחשב בבית או במשרד. מושב אורתופדי או כסאות ארגונומיים עשויים להיות פתרון נפלא לאלו הנאלצים לעבוד שעות ארוכות מול המחשב ובכך מאמצים את הגב.

תוכן עניינים:

דרכי טיפול לכאבי גב

כאב גב יכול להיות סיוט של ממש והחדשות הרעות הן שבערך 80% מתושבי אוכלוסיית העולם ייאלצו להתמודד עם בעיות גב לפחות פעם אחת בחיים, אך החדשות הטובות הן שאנחנו חיים בעת המודרנית ולכן ישנם מגוון פתרונות המציעים טיפול בכאבי גב:


שינה נכונה– מתכון לכל טיפול בבעיית גב נובע משינה נכונה. הקפידו לישון את כמות שעות השינה המינימלית (בין שש לשמונה שעות עבור רוב האנשים), ודאו כי המזרון תומך את הגב שלכם וכן בדקו כי הכרית שלכם אורתופדית ותומכת את הצוואר.

עבודה נכונה עם הגב– אם אתם עוסקים בפעילות גופנית באופן קבוע, הקפידו לשמור על גב ישר ולהימנע מתנועות פתאומיות, במיוחד כאשר נושאים משקלים כבדים. בנוסף, הקפידו על מנוחה בין פעילות לפעילות, רצוי במאוזן.

רפואה משלימה– עיסוי מקצועי על ידי איש מקצוע, פנייה לדיקור סיני או שיאצו עשויים גם כן להקל על כאבי גב ולהביא לפתרונם.

חברו הטוב של הגב התחתון

בעיות בגב התחתון מהוות חלק ניכר מפניות לאורתופד בתלונה לכאבי גב. הגב התחתון נאלץ לשאת את רוב משקל הגוף שלנו, ולכן חשוב להעניק לו תמיכה ארוכת טווח מתי שרק מתאפשר. כסאות ארגונומיים עשויים להיות המענה המושלם למניעת כאבי גב תחתון, שכן הם מתכווננים וניתנים להתאמה למנח הישיבה ולמידת גופכם בצורה מושלמת. כסאות ארגונומיים מסוגלים להקל על העומסים המופעלים על הגב התחתון, ובין היתר גם לצוואר, השכמות והרגליים. מושב אורתופדי או כסא ארגונומי הם ההשקעה הכספית החשובה ביותר עבור אלו העובדים מול מסך המחשב שעות ארוכות ורצופות.


אם גם אתם נאלצים להעביר שעות בישיבה ממושכת בעבודה מהמשרד או הבית, הקפידו להשתמש בכיסאות ארגונומיים ומושבים אורתופדיים, זכרו לקום ולבצע תנועה באופן קבוע ולא להישאר קפואים במקומותיכם, כך תוכלו להפחית לחץ מעמוד השדרה ולהימנע ככל הניתן מכאבי גב.

מידע מקצועי נוסף