מה הקשר בין בעיות גב לכאבים ויבלות ברגליים?

דף הבית » מה הקשר בין בעיות גב לכאבים ויבלות ברגליים?

הגב הוא איבר רגיש במיוחד. הסיבה העיקרית לכך היא העומס הרב שמוטל עליו, מה שגם שהאבולוציה עיצבה אותו למטרות מסוימות כך שהוא לא תמיד מתאים לאורח החיים המודרני. בנוסף, גם כאבים ויבלות ברגליים עלולים להוביל לכאבים בגב – ובמקרים אלה כדאי כמובן לפתור את שורש הבעיה, זו שנעוצה בכף הרגל. בעמוד זה תמצאו מידע אודות הקשר בין הגב לרגליים וכן לגבי הטיפול הנכון ביבלות וכאבים אחרים בכף הרגל.

תוכן עניינים:

איך יבלת בכף הרגל פוגעת בגב?

יבלות ברגליים – בין אם ויראליות, כלומר כאלה שהן תוצאה של חשיפה לנגיף, ובין אם מכניות, כלומר נוצרו בשל חיכוך מתמיד ושחיקה – משנות את האופן שבו האדם עומד והולך. למעשה, הכאב בכף הרגל מחייב יצירת דפוסי תנועה ועמידה מעוותים. כך למשל, יבלת בבוהן גורמת לאדם ללכת בדרך שתייצר מינימום מגע בין הבוהן לקרקע, וכתוצאה מכך יוטל עומס הרבה יותר גדול מהרגיל על החלק החיצוני של כף הרגל.
עומס היתר עלול לבוא לידי ביטוי גם בעומס חריג על מפרקים רלוונטיים ובפרט הברך, השרשרת הבאה בחוליה היא הירך ומשם עד לגב התחתון הדרך קצרה – וזו הסיבה לכך שגם יבלת קטנה בכף הרגל עלולה לגרום לכאב גדול בגב.

הבסיס לטיפול נכון - אבחון מקצועי

מצב הרגליים משפיע כאמור על הגב (ואגב, גם במסלול ההפוך תיתכן השפעה – העצב הארוך ביותר בגוף האדם מחבר את עמוד השדרה אל הבוהן, ובאופן כללי כאבי גב עלולים להקרין אל אזורים שונים ברגליים). בהתאם חשוב מאוד לשמור על בריאות כף הרגל, ולטפל באופן מידי בכל בעיה.
הבסיס הוא אבחון מדויק – כדי להבין מדוע נוצרו העיוותים בעמידה, ביציבה ובהליכה שהובילו להופעת הכאבים בגב. באופן טבעי יש הבדלים בין טיפול ביבלות מסוגים שונים, בין מצב זה לבין מצב שבו שורש הבעיה הוא ציפורן חודרנית ועוד סיבה נפוצה לכאבים בכף הרגל שעוברים גם לאזורים אחרים בגוף היא עור יבש וקשה.
על בסיס אבחון מדויק של איש מקצוע מנוסה ניתן לקבוע תוכנית טיפול – וכך להעלים את הכאב בזמן קצר ככל האפשר.

איך לטפל באופן היעיל ביותר ביבלות ברגליים?

צריך לדעת איך מטפלים ביבלת בכף הרגל כדי להיפטר מהבעיה אחת ולתמיד, ולכן הצעד הראשון הוא הגעה למומחה לפודיאטריה, הענף הרפואי שמתמקד בכף הרגל. הטיפול הוא למעשה סוג של פדיקור רפואי, כשישנם הבדלים בין יבלות מכניות ליבלות ויראליות.
במקרה של יבלת מכנית, הטיפול יכלול ריכוך של האזור ולאחר מכן הסרה של היבלת. אם היבלת מאובחנת כיבלת ויראלית, הטיפול יתבסס על חומרים כימיים ועל צריבת האזור הבעייתי, וזאת לאחר ניקוי העור הנגוע והסרת הנגע. לאחר הסרת יבלת ויראלית נדרש המשך טיפול בבית, כמובן על בסיס ההנחיות של המומחה לפודיאטריה שביצע את ההסרה.

מידע מקצועי נוסף