צמחי מרפא סינים

דף הבית » צמחי מרפא סינים

מהם צמחים סינים?

על קצה המזלג צמחים סיניים הם מכלול ועולם המיועד לריפוי האדם, המטריה מדיקה (המטריה מדיקה – ספר מידע רפואי פרמקולוגי אשר תוכנו כולל את ההיסטוריה של חומרים המשמשים לריפוי האדם) כוללת מגוון רחב של צמחים אך לא רק.

במשך אלפי שנים במזרח הרחוק בזמן שכולם נלחמו היו כאלה שהיו עסוקים בלטפל בחולים וברצונם של קיסרים. אותם אנשים שהעזו לתעד ולכתוב על קלפים את הממצאים ואת המחקרים שלהם, התנסו וחקרו את הגינות ירק שסביבם, החי שמהלך בשדותיהם ואפילו את חלוקי הנחל.

הם ראו והשתמשו בטבע כאות נפשם. גילו וכתבו על קליפות וענפים של עץ, שורשים של צמחים, פריחות פרחים, צמחים מפוחמים צמחים רעילים, זרעים, קליפות ואפילו חקרו על דברים קצת יותר אקזוטיים כמו קרניים של פרה, נשל של ציקדה (חרק) ושריון של צב. כיום רוב ה"צמחיים" מן החי אסורים לשימוש ולכן לא תמצאו אותם בפורמולות.

תוכן עניינים:

מהן פורמולות של צמחי מרפא?

כמו שאי אפשר לעשות סלט ממרכיב אחד ככה גם צמחי מרפא סינים, דמיינו סלט מלפפון אבל רק מלפפון.

פורמולה היא בעצם הרכב של כמה צמחים ביחד היוצרים הרמוניה, משלימים אחד את השנייה נותנים תמיכה וגם כאלה הנותנים סטירה, לצמחים לא לכם.

כיצד בנויה פורמולה?

לאורך ההיסטוריה גדולי הרפואה בסין אשר חקרו והקדישו את חייהם לטובת כתיבת תוכן סיני סידרו וקיטלגו את הצמחים ומהם הרכיבו פורמולות צמחי מרפא.

1. הטירה על ראש הגבע – את הראשיים כינו "קיסרים", לתומכים הגדולים שלהם קראו "שרים", היו כאלה שבאו לעזרה ונקראו "העוזרים" וחלקם היו פשוט "משרתים" וכך נקבע מעמדם בפורמולה.
2. כמויות – כמות הצמחים בכל פורמולה משתנה בין צמח ודרגת "החוזק" שלו.

כיצד מתאימים פורמולה לכל בעיה?

כשכואב לנו הראש לרוב אנחנו ניקח אקמול או אדוויל במקרה הטוב, בעצם אנחנו עונים על הבעיה בצורה מאוד מכנית יש סימפטום קח כדור וזה יעבור ואם יכאב מחר שוב פעם אז חזור חלילה.

רפואת המזרח מסתכלת על הדברים אחרת וסימפטום יכול לנבוע מכמה סיבות אפילו כמה עשרות זה מצריך לעשות אבחנה טובה כדי לתת את פורמולת צמחי מרפא המדויקת. אם נמשיך עם כאבי הראש, המטפל שואל את המטופל שאלות כמו מיקום, אופי, ותדירות הכאב. כל זה ועוד ייתן לו את כיוון האבחנה (השורש) שממנו נובע הסימפטום.

האם יש לצמחי המרפא תופעות לוואי?

כמו שאמרנו בהתחלה צמחי מרפא הם תוצר הטבע, יש אנשים שיכולים להיות יותר רגישים לצמחים מסוימים.

כשיש אבחנה מדויקת לא יהיו תופעות לוואי זאת אומרת אם האבחנה של המטפל נכונה הוא יתן את הפורמולה שמותאמת לאותו מטופל. פורמולות אשר לא מתאימות למטופל יכולות להחריף בעיה רפואית

איפה קונים פורמולות?

פרקטית אפשר לקנות בחנויות טבע למיניהם לא צריך מרשם פשוט נכנסים וקונים אך דעו שזה לא מומלץ בשום צורה לעשות כזה דבר, תיוועצו עם מטפל ברפואת צמחים סינית שלמד באחת מבתי הספר המוכרים בארץ או בחול ומשם ינחה אתכם.

מחפשים צמחי מרפא לכאבי גב?

אם ברצונכם לקרוא עוד על צמחי המרפא הסיניים או להתייעץ עם מטפל מומחה ברפואה הסינית ולצמחי מרפא בנוגע לכאבי גב – תוכלו לעשות זאת כאמור באתר "ז'ונגיה'" – האתר המקיף ביותר של הרפואה הסינית בישראל.

מידע מקצועי נוסף