שרירים תפוסים בגב

דף הבית » שרירים תפוסים בגב

כמה פעמים יצא לכם לסבול מכך שנתפס לכם הגב לאחר שהרמתם משא כבד, קמתם משינה או אף כי ביצעתם תנועה לא נכונה. תופעת שרירים התפוסים בגב אין היא תופעה נדירה כאשר מספר התלונות בנוגע לנושא זה רק הולכות וגוברות בשנים האחרונות.

תוכן עניינים:

אז מה זה בכלל גב תפוס?

גב תפוס הוא מושג שנעשה בו שימוש כדי לתאר כאבי גב שמקשים על ביצוע מגוון פעולות ובכך מפחיתים את איכות החיים.

כיצד מגיעים למצב בו נתפסים השרירים בגב?

פגיעה חדה

פגיעה שכזו עשויה לחול בשל מגוון פעולות שביצענו. ראשית, חבלה, מכה, נפילה או תאונה. אלו הינם מקרים אשר ידוע לכולנו שעשויים להסב לגוף נזק רב ככלל ועשויים להביא להיתפסות שרירי הגב בפרט. בהמשך לכך, גם תנועות פתאומיות, הרמת משא כבד או ביצוע כל אותן פעולות שאין גופנו רגיל לעשות, עשויים גם הם להביא להיתפסות השרירים בגב. כך לדוגמא, ביצוע פעולת ספורט מאומצת שאין הגוף רגיל אליה עשויה גם היא לעלות לכדי גורם שיביא להיתפסות שרירי הגב.

מזג אוויר

גם בכוחו של מזג אוויר קר להביא להיתפסות השרירים. 

שימוש יתר

כאשר אנו נוטים לבצע תנועות החוזרות על עצמן שיכולות להפעיל עומס על שרירי הגב, הדבר יכול להביא להיתפסות שרירי הגב. כך לדוגמא, אילו נעמוד בפוזיציה קבועה או נישן בצורה מסוימת, פעולות אלו עשויות ליצור לחץ על גבי הגב ולהביא להיתפסות השרירים.

דלקת 

אילו הנכם סובלים מדלקת בעמוד השדרה או אף מדלקת בשרירים, אל תופתעו אילו יתפסו גם שרירי הגב שלכם. 

זקנה

כאשר אנו מזדקנים עמוד השדרה שלנו עובר שינויים ניווניים אשר מצמצמים את כמות העומסים בהם יכול לעמוד עמוד השדרה שלנו.

כיצד ניתן למנוע את היתפסות שרירי הגב?

ראשית, אנשים שיש להם נטייה לסבול מגב תפוס צריכים להימנע מכל אותם גורמים אשר יכולים להביא להיתפסותו של הגב. בין גורמים אלו הדגש העיקרי הינו להימנע הן מביצוע פעילות ספורט אינטנסיבית הן משהייה במזג אוויר קר מידי והן להימנע מהרמת משאות כבדים ומביצוע תנועות פתאומיות חדות. 

בהמשך לכך, דבר נוסף אשר עשוי להפחית את הסיכון להיתפסותם של שרירי הגב הינו שמירה על אורך חיים בריא. במסגרת אורך חיים זה על אדם לשמור על משקל תקין, דבר אשר יפחית את העומס המצוי על הגב ככלל. לצד זאת, יש לשמור על יציבה נכונה ולעשות פעילות גופנית המותאמת לגופינו וליכולתנו. בהמשך לכך, דבר נוסף אשר עשוי להביא למניעת היתפסות זו הינו השימוש בתוספי תזונה מגוונים ומותאמים. 

כיצד מקלים על הכאבים כאשר שרירי הגב נתפסים?

קיימים מספר דברים שניתן לעשות על מנת להקל על הכאבים ואף הביא לכך ששרירי הגב אין כבר יהיו תפוסים. ראשית, רצוי לחמם ולעסות את האזור התפוס, דבר אשר יביא לשחרור איטי של השרירים התפוסים. שנית, ניתן למרוח משחות מאלחשות אשר יקלו על הכאב. מה גם שניתן לקחת משככי כאבים כאשר בכוחם של אלו, בדומה למשחות, להקל על הכאב לאורך זמן מוגבל. בנוסף, גם מדבקות נגד כאבי גב יכולות לעבוד מצוין.

עם זאת, במידה ואתם מרגישים שאין עוברים הכאבים ואין גבכם משתחרר לאחר תקופת זמן מכובדת, רצוי שאין תסתפקו בשיטות אלו ואף תפנו לרופא. 

שאלות ותשובות

בנושא כאבי גב בהריון

כאבי גב תחתון עשויים להעיד על הריון מתקרב. לצערנו, אם אכן מדובר בהריון, יתכן שהכאבים רק יתחזקו בגלל משקל הבטן אך אל דאגה יש לכך פתרונות רבים.

ישנם מספר דברים שניתן לנסות החל מביצוע פעילות גופנית אשר מותאם לנשים בהריון, דרך שימוש בחגורה לשמירה על הגב ועד לטיפולים כמו עיסוי, אוסטאופתיה ועוד.

כאבי גב שמקורם בפריצת דיסק אשר מחמירים בעקבות ההריון, יכולים לעזור בהוצאת שמירת הריון.

מאמרים בנושא בעיות גב