תרופות סבתא לכאבי גב תחתון

דף הבית » תרופות סבתא לכאבי גב תחתון

גב תחתון הוא אחד המקומות הכואבים השכיחים ביותר כיום בחברה המערבית. עם כ- 80% מהאוכלוסייה אשר חשה בתסמיניו לאורך חייה, ועם גורמים רבים להתרחשותו, מאבולוציה ועד לעישון. אך מעניין לראות כי דווקא לאור התחלואה השכיחה שלו, פורסמו לאחרונה ארגוני בריאות רבים כי אינם ממליצים על מתן תרופות מרשם לצורך התמודדות עם סימפטומים של גב תחתון, וכי הפתרון צריך להיות שינוי תזונתי והטמעת הרגלי פעילות גופנית. לכן, לא מפתיע לראות כי עוד מימים עברו ישנן תרופות סבתא אשר נועדו להתמודד עם תופעה זו במיוחד, ובהצלחה יתרה יש לומר.

תוכן עניינים:

יוגה

מקומה של יוגה ככלי אפקטיבי להפחתת כאבי מפרקים בכלל וכאבי גב תחתון בפרט הולך וגובר עם הזמן. מה שהתחיל פעם כרפואה אלטרנטיבית תמהונית נחשב כיום לאחד הכלים היעילים ביותר לשיכוך כאבי גב תחתון. ישנן תנוחות רבות ביוגה אשר עוזרות למתוח את שרירי הגב במנחים אשר איננו מורגלים אליהם במהלך היום, ובכך לשחרר מן המתיחות הקיימת. כמו כן, גם לסייע בהזרמת דם לאותם מקומות, אשר כשמגיע עתיר בחמצן הוא עוזר לרקמות השריר ולמפרקים שסמוכים אליהן לשחזר עצמם ולחזור לכשירות.

עיסוי

אף על פי כי נדמה שאנו מציינים את המובן מאליו, עיסוי מושקע בשילוב שמנים אשר מותאמים לטיפול בכאבי גב כמו שקדים, קוקוס או ארגן, מסייע לחמם את השרירים ולהפשיר אותם ממצב הקיפאון בו היו שרויים טרם לכן. כמו כן, כאשר אנו מעסים שרירים כואבים אנו מזיזים אותם ממצבם הנייח ובכך מסירים חסמים אשר מונחים שם באין מפריע, הזזה שיוצרת מקום עבור הגוף לשקם את עצמו ולהזין את השרירים במינרלים ובחומרים הדרושים להם בשביל להיבנות ולחזור למצב הרפיה.

מנח שינה ויציבה

קשה לעתים להפנים את הרעיון, כי אף כאשר אנו נשארים סטטיים במהלך הלילה אנחנו יכולים להסב נזק לגב בכלל ולגב התחתון בפרט. אך כאשר אנו ישנים במנחים שגויים – על הבטן (רחמנא ליצלן) או על הצד, אנחנו למעשה מנסים לכפות על עמוד השדרה פוזיציה אשר הוא אינו מורגל אליה. עמוד השדרה שלנו בנוי בצורת S. וכל ניסיון לכפוף אותו אחרת מתבטא בשחיקה שלו. כמו כן, במידה ואינכם מסוגלים להירדם במנח שאינו שינה על הבטן, מומלץ לישון עם כרית מתחת לבטן התחתונה, בכדי ליצור עד כמה שניתן את מבנה הS המדובר. מנח הגב שלנו מקבל תוקף נוסף כאשר אנו יושבים, כיוון שאז בניגוד לשכיבה, כל משקל פלג הגוף העליון שלנו מפעיל עליו לחץ. דרך יצירתית להתמודד עם כך היא להניח חפץ מסוים בין משענת הכיסא לגב, באופן "שמכריח" אותנו להישאר זקופים ולשמור על מבנה הS.

אמבטיות מלח

ישנם מלחים שונים אשר מורכבים מתרכובות מינרלים עשירות במגנזיום וגופרית אשר כשמשולבים יחדיו מאפשרים ריפוי של רקמות והרפיה וכמו כן יש בהם בכדי לחטא ולהעלים זיהומים שייתכן וקיימים בגב התחתון. מומלץ לעשות את אותן אמבטיות בטמפרטורה מעט גבוהה מהממוצע בכדי לאפשר לחומרים הפעילים במלחים להשתחרר, ולהקל על ספיגתן בגוף.

לסיכום

אף על פי כי הימנעות מכאבי גב תחתון היא משימה קשה בהחלט, טיפול בכאבים שכאלו אינה מלאכה מורכבת במיוחד. לכן, בין אם הדרך הנוחה עבורכם היא עיסוי או בין אם אתם מעדיפים לעשות שינויים בשגרת חייכם מחדר השינה ועד המשרד או שמא אמבטיות מינרלים היא הפתרון המועדף, חיים ללא כאבי גב תחתון אינם חלום רחוק. יתרה מכך, נדמה כי הגורם העיקרי לכאבי גב תחתון הוא לעתים היעדר הידע המספיק בשביל להתמודד איתם. ידע אשר כיום זמין מתמיד.

מאמרים בנושא כאבי גב תחתון