אילו מוצרים יכולים להקל על מחלות גב ביום יום?

דף הבית » אילו מוצרים יכולים להקל על מחלות גב ביום יום?

כאבי גב מסבים סבל רב לסובלים מכאבי גב הן בעקבות ניתוח או מחלה וחיי היום היום נעשים מאתגרים יותר באופן משמעותי כאשר נאלצים להתנהל עם כאבי גב. משימות שנראות פשוטות ללא כאבי גב כמו קימה מהמיטה או עמידה לאורך זמן, הליכה ברחוב או רחצה הופכות לקשות במיוחד.  
הבשורות המעודדות הן שיש טיפולים שיכולים לסייע וגם עזרים מיוחדים להקלה על ביצוע הפעולות על מנת להקל על מגבלת התנועה ועל ההתמודדות עם הכאב. 

תוכן עניינים:

כיצד מתקלחים עם כאבי גב?

פעולת הרחצה היומיומית יכולה להיות מורכבת מאוד עבור מי שסובל מכאבי גב וכאן נכנסים לתמונה עזרים ייעודיים שנועדו להקל במשימה. כמו למשל, כיסאות קומודה לרחצה שמאפשרים לשבת בזמן המקלחת כולל משענת לתמיכה בגב ורגליים גמישות שמפצות למעשה על המשטח הלא ישר של סביבת הרחצה

הכיסא מאפשר רחצה בטוחה יותר בסביבה שיכולה לטמון בחובה סכנת החלקה בשל הרטיבות. במקרים קשים יותר של קושי להיכנס מלכתחילה לאמבטיה, ישנן כיסאות העברה כאשר צד אחד של הכיסא נמצא מחוץ לאמבטיה וצדו האחר בתוך האמבטיה והכניסה נעשית כך שבתחילה יושבים בצד שמחוץ לאמבטיה ובעזרת ידית אחיזה מחליקים את הגוף באיטיות ובבטחה לתוך האמבטיה. כמו כן, אפשר להיעזר גם במשענת הגב של הכיסא.  
בבחירת כיסאות יש לשים לב לכמה משקל הם מסוגלים לשאת כאשר יש כיסאות רחבים במיוחד או כאלה שעומדים במשקל גבוה יחסית. 

הידיות שעושות הבדל גדול

על מנת לאפשר רחצה בטוחה כדאי להתקין מראש גם ידיות אחיזה שיכולות להתאים גם לשירותים במידה של קושי פיזי. לרוב מדובר בידיות שמסוגלות להתרומם שצורתן זוויתית כך שקל להגיע ולאחוז בה ויש גרסאות מתקפלות שלא תופסות מקום מיותר במראה מינימליסטי. כמו כן, ידיות אחיזה למקלחת בגרסת וואקום שמאפשרת התקנה ללא קידוח בחדר הרחצה וניתן גם לנייד אותה ממקום למקום כולל יציאה לחופשה או במעבר ממקלחת למקלחת או מדירה לדירה. 

 
הישיבה על אסלה עם כאבי גב אף היא יכולה להכביד וליצור עומס על הגב וקיימים מגביהי אסלה שיכולים לספק מענה טוב בחיבור מהיר יחסית הודות לתופסנים בצדי האסלה שניתן להתאים באמצעותם את ההגבהה בהתאם לגודל האסלה.  

הליכונים וכיסאות העברה לכאבי גב ומגבלות בתנועה

כאבי גב חמורים עשויים לפגוע בטווח התנועה ועשויים להצריך בנסיבות שונות גם שימוש בהליכונים שיאפשרו הליכה ברחוב במיוחד בתהליכי שיקום והתאוששות מניתוח או פציעה. קיימים סוגים שונים של הליכונים שמטרתם לאפשר טווח תנועה רחב יותר ולסייע בהתקדמות וצעידה.  

 
יש הליכוני אלומיניום מתקפלים כשאפשר למצוא גרסאות עם גלגלים או ללא גלגלים, הכל תלוי כמה עזרה זקוקים בעת ההתקדמות וגם מבחינת איזון, שיווי משקל ויציבות כל אחד וההעדפה שלו ובהתאם למצבו הפיזי והבריאותי. הליכון מתקפל אינו תופס מקום וגם ניתן להכניסו לרכב ולהוציא בעת הצורך. קיימים גם רולטורים עם מקום ייעודי להישענות כך שאפשר לעצור ולנוח והם בעלי גלגלים רכים להליכה בחוץ. כמובן שחשוב לשים דגש על בחירת ההליכון המתאים להליכה בתנאים המבוקשים כך שיש הליכונים שיהיו מתאימים יותר להליכה בתנאי שטח כמו בחיק הטבע בעוד אחרים יתאימו רק להליכה על רצפה חלקה וישרה או על אספלט.  

 
אם מדובר בקושי משמעותי לצאת מהבית או להגיע לחדר הרחצה ויש מטפל או דמות שיכולה לסייע בפעילות יתכן שכדאי להחזיק גם כיסאות גלגלים ייעודיים למצבי העברה שמעניקים למטפל אפשרות לבצע את ההעברה בפשטות יחסית מחלל לחלל או בעת ירידה או עלייה כולל מנגנונים לעצירה ושליטה בקצב ההתקדמות. 

אל תעמיסו על עצמכם יתר על המידה עם כאבי גב כדי לא להחמיר את המצב וחפשו את העזרים והטיפולים שיערו להקל על הכאב ושיפור המצב. 

מידע מקצועי נוסף