טיפול גב

בדיוק מה שהגב שלך צריך!

כאבי גב - סבלם של 1 מכל 5 אנשים בעולם

גב כואב הוא מנת חלקם של מיליוני ישראלים שונים ומגוונים. בין אם מדובר בפציעה ישנה ממשקלים כבדים שנשאתם על גבי הרים וגבעות בצבא, או בין אם המקור לכך הוא מענף ספורט דורשני בו עסקתם איי שם כמה שנים אחורה, נדמה לעתים שהגב של כולנו כואב כל הזמן. כאבי גב מתחלקים ל- 2 קטגוריות עיקריות, כאבי גב ספציפיים וכאבי גב בלתי ספציפיים. ההבחנה בין ה- 2 מתבצעת על בסיס השאלה מהו הגורם לכאב, כאשר מדובר במחלה או בפגיעה ישירה בעמוד השדרה, הכאב מוגדר כספציפי, בעוד שכאשר הגורם לו הוא נקעים או מתיחות שרירים או גירוי עצבי, הוא מוגדר כלא ספציפי. שכיחות המצב כל כך גבוהה, כי נתון ש- 1 מכל 5 מבוגרים יפנה בחייו לרופא משפחה בתואנה לגבי כאב גב, וכי 80% מהאוכלוסייה תחווה לפחות אירוע אחד של כאב גב במהלך חייה.

מה תרצו לדעת כאבי גב?

כאבי גב עליון

מה גורם לכאבי גב עליון? אילו תרגילים יכולים לעזור לכאבי גב עליון? כל התשובות כבר כאן.

כאבי גב תחתון

מה הן הסיבות הנפוצות לכאבי גב תחתון? כיצד ניתן לטפל בכאבי גב תחתון? לחצו כאן לקבלת תשובות.

פריצת דיסק

מהי פריצת דיסק, מהם הגורמים לה וכיצד תוכלו לדעת אם אתם סובלים מפריצת דיסק? לחצו כאן ותגלו.

בלט דיסק

מהו בלט דיסק, מהם הגורמים לבלט דיסק והאם בלט דיסק יכול להפוך לפריצת דיסק? למידע נוסף לחצו כאן.

פתרונות לכאבי גב

בואו לקרוא מה הם הפתרונות הטובים ביותר לכאבי גב- מכרית חימום דרך מיטת היפוך ועד אוסטאופתיה.

בעיות גב

בואו לקרוא על בעיות גב: ממחלות ובעיות נפוצות כמו דלקת, עקמת ועד גורמים עקיפים כמו תאונה.

שאלות ותשובות

בנושא כאבי גב

ובכן, כפי שכולם יודעים עיסוי הוא כלי מצוין ועתיק יומין לשחרור שריר תפוס בכלל, וגב תפוס בפרט. לכן, יוטב לבעל הגב התפוס למצוא שותף שבאמצעות עיסוי איטי שמתבצע לאורכו של הגב, יאפשר לשריר התפוס להתחמם עד כדי הקלה ושחרור. כמו כן, תנועה נמצאה כמועילה להקלה על גב תפוס, כיוון שכאשר הגוף נמצא בתנועה, אותן פעולות קטנות שמתבצעות בשגרה מאפשרות לשרירים תפוסים להתחמם וכתוצאה מכך להתרחב, עד שלבסוף הם יכולים לחזור למצבם התקין בפעימות קטנות.

ישנן מגוון נרחב של דרכים להקלה על כאבי גב. חלקן כוללות טיפול תרופתי, כמו משחות וכדורים, אשר עוזרים להגביר את קצב זרימת הדם לאזור התפוס ובכך משחררות את השריר. עם זאת נמצא כי טיפולים אלו הינם בעיקרם מונעי תסמינים ואינם פותרים את הבעיה. בנוסף, רצוי להמשיך להיות בתנועה רציפה ככל הניתן, כיוון שנמצא כי אנשים אשר מקפידים על כך נוטים להחלים ולהתאושש מהר יותר מאלו שאינם.

במקרים של פריצת דיסק, רצוי להיעזר בפיזיותרפיסט כדי להוריד את מפלס הכאב, שלרוב הינו גבוה בקרב הסובלים מפריצה. לאחר מכן, מומלץ לחזק את שרירי המייצבים כמו רצפת האגן ושרירי בטן עמוקים. תחזוקה רציפה של שרירים אלו מתבצעת באמצעות תזוזה רציפה וביצוע חימום ומתיחות לעתים תכופות. לעומת זאת, רצוי להימנע מתנועות המשלבות כיפוף של הגב או מנחים אשר גוררים כאב באזור הפריצה.

הטיפול הראשוני לגב תחתון תפוס מורכב ממנוחה קצובה, טיפול תרופתי בדוגמת משככי כאבים, פיזיותרפיה ו/או חימום של האזור התפוס, ולבסוף חזרה מדודה והדרגתית לפעילות. כמו כן, יעילותן של שיטות הטיפול נקבעת בהתאם למיקום או חלק השריר התפוס, וישנן שיטות אשר מתאימות יותר לאזורים מסוימים. זאת ועוד כי במידה ולאחר חודש הכאב עדיין נוכח למרות הטיפולים – יש לבצע בדיקת CT של עמוד השדרה בכדי לאבחן את מקור הכאב במדויק.

ראשית, כמו בכל כאב הנובע משרירים תפוסים, יש לאפשר לגוף לנוח כדי שיוכל לנוח וכמובן להימנע מהחמרה נוספת. כמו כן, מומלץ לחמם או לקרר את האזור התפוס (בהתאם להעדפה אישית), בכדי לאפשר לשריר להתרחב ולהשתחרר ממנח הנוכחי שלו. כמו כן נמצא כי עיסוי באמצעות כדור או גליל עיסוי מאפשר לשחרר את השריר ולהקל על הכאב.

אל תמשיכו לסבול מכאבים! השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם עם פתרון.

כל הכתוב באתר נכתב ע"י כותב תוכן מקצועי. אין לראות בכתוב המלצה מרופא. יש להיוועץ ברופא על מנת לקבל אבחון מדויק לכאב שלכם וכדי לקבל את הטיפול המתאים.