זריקה לכאבי גב

דף הבית » זריקה לכאבי גב

טיפול בכאבי גב לא מסתכם רק במנוחה במיטה וכריות חימום, במצבים חמורים דווקא זריקה היא זאת שתפתור את המצב ותקל את הכאב. מה המטרה של זריקה ואילו חומרים יוזרקו לגב שלכם?

תוכן עניינים:

מה עושים כשכואב הגב?

על הגב שלנו יש המון עומס במהלך היום יום אשר מתגבר ככל שאנחנו עושים פעילות יותר מאומצת, אפילו פעילות יחסית שגרתית כמו לסחוב משהו יחסית כבד או אפילו לשבת זמן ממושך על כיסא. על מנת לטפל ולהקל על כאבי הגב ניתן לפעול בכמה דרכים כמובן שבהתאם למיקום הכאב אך גם לחומרה ולסיבה שגרמה לו להתחיל ולהימשך מלכתחילה. הנה כמה דוגמאות לאפשרויות טיפול במצבי כאבי גב.

  1. זריקה לכאבי גב
  2. משחות לגב
  3. טיפולים אלטרנטיביים
  4. מסאז' ועיסוי מיוחד
  5. מנוחה בשילוב עם תנועה לא מאומצת

זריקה לכאבי גב

בשונה מהתפיסה הרווחת, לעיתים מנוחה ופעילות בעוצמה נמוכה לא יוכלו לפתור לבד את הכאבים ונדרשת התערבות של משהו חזק יותר. כאבי גב אשר נוצרים כתוצאה מדלקת בפרקים או בשריר גם יוצרים כאב רב אך לפעמים גם דורשים את ההתערבות הנוספת לטיפול בדלקת, בצורת חומר שיגיע ישירות אליהם. ניתן להזריק כל מיני חומרים ובחירת החומר בהתאם למיקום הדלקת והחומרה שלה. הזריקה לא תפתור ישר את הבעיה אך בהחלט תקל את הכאב ותקדם את הליך ההחלמה של הדלקת.

זריקת אפידורל

אפידורל אולי מוכר לכם מהליכי לידות בתור החומר שמוזרק לנשים כדי להרגיע אותן, אך המונח שימושי גם בעבור כאבי גב הנובעים מדלקת פנימית. את החומר מזריקים ישירות לחלל האפידורלי בגב אל האזור הדלקתי כדי להקל את הנפיחות אשר גורמת לכאב. זריקה זאת שימושית בעיקר לכאבים הנובעים מפריצת דיסק ומצריכה שימוש באיזה שהוא מכשיר הדמייה כדוגמת CT כדי לדייק את מיקום ההזרקה.

זריקת קורטיזון

בגוף שלכם כבר יש לכם את החומר הנקרא קורטיזון והוא אחד החומרים אשר מטפלים בדלקת ומסייעים לה להחלים. במידה והכאבים לא עוברים ומשפיעים מאוד על שגרת המטופל, ניתן לפנות גם לקבלת זריקה לכאבי גב של החומר הזה, הגעתו לגוף באופן חיצוני מגדילה את הכמות שלו ישירות באזור הדלקתי ומאיצה את ההחלמה של הדלקת.

מה קורה אחרי זריקה לכאבי גב?

בגלל שמדובר בהליך יחסית מורכב אשר מגיע לחלק מאוד פנימי בגוף רק על ידי זריקה, ועל מנת לאפשר לחומר להתפזר ולהתחיל להשפיע כראוי, לאחר הזריקה מומלצת מנוחה של כשבועיים. במקביל לכך, חייבים לחזק את הגב וזאת יש לעשות על ידי פעילות מותאמת כדוגמת פיזיותרפיה, שחייה ואפילו שיאצו. הזריקה לא גורמת לכאב להיעלם באופן מידי ועל כן, סביר להניח שתצטרכו גם משככי כאבים במהלך תקופת ההחלמה.

זריקה לכאבי גב לרוב תהיה מעין מוצא אחרון בגלל שהיא יחסית הליך מורכב אשר משנה את הרכב החומרים בגוף ובאופן כללי גם פשוט כואב. מומלץ לנסות קודם שיטות אחרות כדוגמת פיזיותרפיה, משחות ואפילו כדורים מיוחדים אשר ינסו לטפל ולהחלים את הדלקת. במידה ואלו לא עזרו, בהתייעצות רופא, תוכלו לפנות לקבל זריקה לכאבי גב אשר מוזרקת ישירות לאזור הדלקתי ומרפאת אותו.

מידע מקצועי נוסף