תשימו סוף לכאבים: כך תבצעו טיפולים לגב שיעזרו לכם

דף הבית » תשימו סוף לכאבים: כך תבצעו טיפולים לגב שיעזרו לכם

הרוב המכריע של האנשים יסבול בשלב כזה או אחר מכאבי גב בדרגות חומרה שונות, מדובר על אחת מהבעיות הרפואיות השכיחות ביותר. כמובן שלרופא המשפחה יהיו לא מעט טיפולים ותרופות שהוא יוכל לספק לכם, אך האם אתם יודעים כי אתם יכולים לבצע טיפולים לגב בעצמכם? כך שתוכלו להביא את עצמכם למצב שבו הכאבים יחלפו לחלוטין. אפילו אם כרגע זה נראה כמו חלום רחוק, אחרי קריאת המאמר פתאום תוכלו להבין כי זה לגמרי אפשרי.

גם אנשים אשר התעסקו עם פיתוח גוף בצורה לא נכונה, עדיין יכולים להציל את הגב שלהם. כמובן שלצד כל הטיפים השונים שאנו נספק לכם כאן, תמיד מוטב להתייעץ עם הרופא על מנת לשמוע ממחה הוא ממליץ לעשות. לעיתים כאבי הגב עשויים להגיע מסיבות שונות ומגוונות, ואתם לא יכולים להעמיד את עצמכם במצב שבו הכאבים יכולים רק ללכת ולהחמיר.

תוכן עניינים:

לעולם אל תבצעו תנועות חדות מידיי

אנו תמיד ממהרים לכל מקום, ומהסיבה הזאת לא מן הנמנע כי כל אחד מאיתנו עושה המון תנועות חדות בכל יום. לכן תיקחו תמיד בחשבון כי כל תנועה חדה שאתם עושים, היא תנועה שעלולה להרוס לכם את הגב. השרירים בגב הם אומנם שרירים חזקים, אך הם לא בנויים לתנועות פתאומיות. אם לא מתחשק לכם לבצע טיפולים לגב, מוטב כי תנסו להימנע עד כמה שאפשר מתנועות שכאלה.

בעבודה תעבדו על כיסא אורתופדי

לא מעט אנשים שצריכים טיפולים לגב מספרים כי כאבי הגב הגיעו דווקא ממקום העבודה, המקום שבו הם מבלים את רוב שעות היום. הישיבה הממושכת בעבודה עשויה להיות קשה במיוחד, ולכן אם אתם עובדים בעבודה בישיבה – תדאגו תמיד לשבת על כיסא אורתופדי. מהבחינה הזאת אין מקום לפשרות, כי אם תתפשרו על הכיסא שעליו אתם יושבים – אתם תשלמו על כך עם כאבי גב שרק יהפכו להיות חמורים הרבה יותר.

תעבדו על תרגילי יציבה נכונה

כאשר הגוף שלכם ישר, יהיה לכם הרבה יותר קל להימנע ממצב שבו תצטרכו טיפולים שונים לגב. הרי ברגע שהגוף יציב לאורך כל שעות היממה, אין שום סיבה שיופיעו כאבים שונים באזור כאלה או אחרים בגוף. אך רוב האנשים אינם עומדים בצורה יציבה, ולכן לא מעט אנשים גם סובלים מכאבי גב. לכן קחו לעצמכם את הזמן הנדרש בכדי לתרגל תרגילי יציבה נכונה שיסייעו לכם להימנע מכאבי גב בעתיד הקרוב או הרחוק.

אל תתפשרו על שעות השינה שלכם

ככל הנראה זוהי תהיה הבקשה הראשונה שאתם תיישמו אותה, הרי מי לא רוצה להמשיך לישון יותר בכל לילה? אך חשוב שתבינו כי שעות השינה שלכם הם לא בגדר המלצה, מדובר על שעות שינה שמסייעות לכם לתפקד כמו שצריך. לכן תשתדלו לישון בכל לילה 7-8 שעות לכל הפחות, על מנת שתוכלו להוריד את כמות כאבי הגב – ואולי אפילו תימנעו ממצב שבו תצטרכו טיפולים לגב.

אחרי פעילות ספורטיבית תבצעו מתיחות

בין אם אתם מתאמנים בבית ובין אם אתם מתעסקים בתחום של פיתוח גוף, חשוב מאוד שתבצעו תמיד מתיחות בסוף כל אימון. המתיחות הללו מאפשרות לכם לשחרר את כל השרירים, ולמנוע מצב שבו אחד מהשרירים עלול להיתפס כתוצאה מהפעילות הספורטיבית. במקרה כזה טיפולים לגב לא יהיו רלוונטיים, ואתם תמצאו את עצמכם ממשיכים להתאמן ללא כל בעיה. תמיד תזכרו כי אם יכאב לכם הגב, אתם פשוט לא תוכלו להמשיך לבצע אימונים.

מידע מקצועי נוסף