כאבים בגב ובחזה- למה?

דף הבית » כאבים בגב ובחזה

כאבי גב וחזה הינם תופעה נפוצה ממנה המון אנשים סובלים. כאבים אלו עשויים לחול ממגוון גורמים ואף להופיע במגוון צורות. 

תוכן עניינים:

מה מביא לכאבים אלו?

דלקת ריאות

דלקת ריאות הינה מחלה של דרכי הנשימה אשר יכולה לנבוע ממספר דברים כגון התקררות או מגע חיידקי. חלק מן הדברים אשר עשויים להגביר את הסיכון לחלות במחלה זו הינם חשיפה לעשן סיגריות או לסירוגין היחשפות לחומרים כימיקלים. בהמשך לכך, אנשים בכל גיל שהוא עשויים לסבול מדלקת הריאות, אם כי זו הופכת להיות קטלנית בעיקר כאשר מדובר באוכלוסייה חלשה כגון תינוקות או זקנים. דלקת הריאות בעלת תסמינים מגוונים כגון חום צמרמורות וכאבי חזה. כאבי גב גם הם עולים לכדי תסמין של מחלה זו אם כי אין עולים לכדי תסמין מוכר לכלל.

שחפת

שחפת הינה מחלה זיהומית מאוד מדבקת, כאשר אנשים בכל הגילים עשויים לחלות בה. לצד זאת, מחלה זו עולה לכדי אחת מן המחלות אשר בעלות אחוזי התמותה הגבוהים ביותר. 

ההדבקות בשחפת נעשית דרך שיעול או מגע של רוק. בהמשך לכך, הסיכון להדבקות תלוי בעומס החיידקי של החולה וכן בזמן ההיחשפות של האדם הבריא וחוזקת המערכת החיסונית שלו.  תסמיני מחלה זו הינם לרוב שיעול, ליחה וירידה במשקל. אם זאת, כאשר השחפת מתפתחת מחוץ לריאות, זו עשויה גם לגרום להופעתם של סימפטומים נוספים כגון כאבי חזה. 

בעיות מוסקולוסקלטיות 

כאב מוסקולוסקלטלי הינו כאב המתאפיין בהתכווצויות שרירים שלהם נלווים סימפטומים אחרים כגון עיוותים בשלד ובעמוד השדרה, כאשר אלו מסבים כאבי גב רבים. לצד זאת, באותם המצבים בהם אדם סובל מכאב מוסקולוסקלטלי באזור קיר החזה, זה עשוי אף גם לסבול מכאבי חזה קשים. בעיות אלו אין נחשבות לנדירות ונגרמות לרוב בשל הפעלת עומס רב מידי על הגוף או בשל פציעה קשה כגון פציעת ספורט. 

מחלות המתאפיינות בכאבי חזה

קיימות מספר מחלות שבכוחן להסב לאדם כאבים קשים בחזה. בהמון מן המקרים, כאבי חזה אלו עשויים להקרין אל אזורים אחרים בגוף כמו לדוגמא אל הגב. 

מחלות לב

מחלות לב עשויות להירכש לאורך החיים אם כי אדם עשוי אף גם להיוולד עמם. קיים מגוון רחב של מחלות לב ביניהם נמנים לדוגמא התקפי לב ותעוקת חזה, מחלות אשר מתאפיינות בכך שמפריעות לזרימת הדם ללב. מחלות לב אחרות עשויות להיות הפרעות דלקת של קרומי הלב ואף דלקת שרירי הלב, כאשר אלו עשויות להביא להופעתם של כאבים ואי נוחות רבה באזור בית החזה. אחד התסמינים העיקריים של כל מחלות אלו הינם כי מסבות כאבי חזה קשים. 

מחלות ריאות 

קיימות מספר מחלות ריאות אשר משפיעות על דרכי הנשימה של אדם. בין מחלות אלו נמנים דלקת קרום הריאה, אסתמה, ברונכיטיס, תסחיף ריאתי יתר, לחץ ריאתי, הצטברות נוזל בין קרומי הריאה וכדומה. אדם הסובל מן אחת מהמחלות הללו ככל הנראה שיחווה כאבי חזה, כאבים שעשויים להקרין אל גבו. 

מחלות נוספות

מחלות נוספות אשר אחד מתסמיניהם העיקריים הינו כאבי חזה עשויות להיות בעיות בכלי דם גדולים, מחלות הנוגעות לדרכי העיכול, מחלת שלבקת החוגרת ואף גם מחלות נפשיות המתאפיינות בלחץ.

מאמרים בנושא כאבי גב משולבים