כאבי גב בבוקר

דף הבית » כאבי גב בבוקר

כאבי גב הינם תופעה נפוצה ממנה המון אנשים סובלים. כאבים אלו עשויים לחול ממגוון גורמים  ניתן לסבול מכאבי גב לאורך כל שעות היום כאשר אחד מן הזמנים הנפוצים ביותר במהלכו ניתן לחוות את אלו הינו הרגע בו קמנו בבוקר. 

 

תוכן עניינים:

כאבי גב בבוקר -המקור

מחלות מסוימות

ברוב המקרים אנו חווים כאבי גב לאחר שאנו מבצעים מאמץ כאשר כאבים אלו מתחלשים כשאנו נותנים לגוף מנוחה. אם כך, כיצד יכול להיות כי אדם סובל מכאבי גב בדיוק קם משינה, במהלכה גופו הספיק לנוח ולא עמל כלל. התשובה לכך עשויה להיות כי כאבי גב שכאלו חלים בשל שאדם סובל מתסמונת שאין כלל מודע לו.

פריצת דיסק

פריצת דיסק נגרמת בשל חבלה או הזדקנות, כאשר אלו מביאים לכך שהסיבים המצויים בשכבות הרקמה המקיפות את החומר הג'לי המצוי בתוך הדיסקים מתחילים להיקרע. למרות שרוב האנשים שחווים תסמונת זו אין חווים תסמינים ואף אין כלל מודעים כי סובלים ממנה, קיימים מצבים בהם תסמונת זו אכן מסבה כאבים אדירים. המצבים הללו עולים לכדי אותם המקרים בהם חומר הג'לי הנפרץ מהדיסק מתחיל להפעיל לחץ על העצב השידרתי. לעיתים, כאבי בוקר עשויים לבשר על תסמונת זו. זאת היות והתנוחה הסטטית בה אנו מצויים בשינתנו עשויה ליצור לחץ על שירש העצב, דבר שמסב כאבים עזים כשאדם סובל מפריצת דיסק.

דלקת חוליות מקשחת 

דלקת זו עולה לכדי מחלה דלקתית של עמוד השדרה אשר מתבטאת בכאבי גב כרוניים. דלקת זו נוצרת  בשל מספר גורמים כמו גורמים זיהומיים אם כי העיקרי מבניהם הינו גנטיקה. 

מחלה זו יותר נפוצה בקרב גברים ואף מתחילה להתפתח בגילים דיי צעירים כאשר הרוב המוחלט מהמקבלים אותה הינם אנשים מתחת לגיל 30. אילו אדם חווה כאבי גב בבוקר הדבר עשוי להעיד על כך שזה אולי סובל מדלקת זו, זאת היות וזו מתאפיינת בכך שהכאבים הנלווים לה נעשים חמורים יותר ככל שאדם נמנע מלהתנענע, כפי שקורה בזמן שינה.

דלקת מפרקים שגרונית

דלקת נחשבת למחלה שאין נפוצה כלל ואף גם נוטה להופיע יותר בקרב נשים.

אנשים הנוטים לסבול ממחלה זו הינם אנשים שלרוב נעים בסביבות גיל ה40 אם כי אכן קיימים פעמים בהם זו מופיעה בגילים אחרים. מחלה זו מתאפיינת בכך שאדם הסובל ממנה יחווה דלקתיות רבה באזור מפרקיו ובעיקר באזור מפרקיו הקטנים, כמו לדוגמא בכפות ידיו. לצד זאת אדם אשר סובל מתסמונת זו אף גם יחווה לרוב חום נפיחות ואדמומיות. בדומה לדלקת חוליות המקשחת, הכאבים במסגרת מחלה זו אף גם מופיעים במנוחה וכן בעיקר לאחר השינה. 

סביבת שינה שאיננה טובה

כאבי גב שמופיעים בבוקר עשויים אף לחול בשל שינה לא נכונה או פריטי שינה כגון מזרון או כרית שאין טובים לבריאותנו. בניגוד למחלות הנמנות, קיימים מספר דברים אשר ניתן לעשות בכדי למנוע את כאבים אלו כאשר מגיעים בשל גורם זה. ראשית, יש לוודא שהמיטה בה ישנים טובה למידות גופנו. בהמשך לכך, רצוי לישון על מזרון איכותי ואף לרכוש כרית בעלת עובי המתאים למבנה הכתפיים שלנו. לצד זאת רצוי אף גם להקפיד על תנוחת שינה נכונה.

מידע נוסף בנושא כאבי גב