כאבי גב כרוניים

דף הבית » כאבי גב כרוניים

הגב שלנו הוא חלק מאוד מרכזי בגוף ועל כן, סביר להניח שתרגישו כאבים בו באופן יחסית תדיר בסיום יום ארוך או לאחר פעילות מאומצת. בעוד כולנו סובלים בדרך כזאת או אחרת מכאב גב קל, ישנם אנשים בינינו אשר סובלים מקיום כאבי גב כרוניים אשר משתקים אותם לאורך זמן ופשוט בלתי נסבלים. את כאבי הגב בדרך כלל מחלקים לשני חלקים עיקריים בגב – כאבי גב חוזרים בגב התחתון וכאבי גב חוזרים בגב העליון.

תוכן עניינים:

כאבי גב תחתון

אזור הגב התחתון תחום בין הצלעות לתחילת הרגליים והוא סוחב המון מהמשקל והעומס שיש על הגוף לדוגמא במצבים בהם מתכופפים, מרימים דברים כבדים או אפילו פשוט יושבים בצורה לא נוחה. בגלל שהגב התחתון נתון תחת כל כך הרבה לחץ, יכול להיות שתחושו כאב גב תחתון נסבל באופן יחסית תכוף אך הוא יעבור לאחר זמן קצר. כאשר הכאב הרבה יותר חמור על גבול הבלתי נסבל, וגם לאחר שעובר הוא חוזר בלי סיבה מוגדרת, מדובר במצב של כאבי גב כרוניים וכדאי מאוד לטפל בהם בצורה יותר רצינית מאשר פשוט מנוחה כמו שהקדשתם לכאבים הקלים יותר.

כאבי גב עליון

הגב העליון תחום בין חוליות הצוואר לבין תחילת הגב העליון, או במילים אחרות החלק האחורי של אזור החזה. בגלל הקרבה לצוואר, הגב העליון מחזיק הרבה ממשקל הראש ביחד עם חוליות הצוואר. התפתחות כאבי גב חוזרים או כאבי גב כרוניים באזור הגב העליון יקרו לרוב מתוצאה של דלקות או בעיות ברקמות הפנימיות אשר מקרינות כאבי גב חזקים. במידה והרקמות לא מחלימות, הכאב לא יחלוף ורק יחזור שוב ושוב.

איך מטפלים בכאבי גב כרוניים?

מהרגע שהבנתם שפשוט כואב לכם הגב, תוכלו להתחיל בכמה תרגילים ופעולות פשוטות אשר יקלו את הכאב שלכם, אפילו במקצת כדוגמת תרגילי יוגה או מסאז' ושיאצו. במידה ואלו לא יעזרו, והכאב רק ישוב ויחזור, תצטרכו לטפל במה שגורם לכאבים וכאן תרגילים פשוטים סביר להניח שלא יסייעו ותצטרכו לפנות לטיפול רפואי ומקצועי יותר.

טיפולים ראשוניים

  1. שיאצו
  2. מסאז' טיפולי
  3. מנוחה
  4. גלגול כדור בחוזקה על גבי הגב
  5. תרגילים פשוטים כמו הרמת והורדת הרגליים
  6. מריחת משחות (אלו המטפלות בדלקת יעילות גם בתור טיפול מתקדם ולא רק להקלה על כאב)
  7. נטילת כדורים משככי כאבים.

טיפולים מתקדמים

  1. זריקה לכאבי גב – מוזרקת ישירות לאזור הדלקתי אשר גורם לכאב, לאחר העלמת הדלקת הכאב אמור לחלוף
  2. ניתוחים מיוחדים – נוסף לזריקה, במקרים חמורים כמו פריצת דיסק, יכול להיות שתצטרכו גם לפנות לניתוח מיוחד כמו הסרת דיסק, מובן שמדובר במוצא אחרון לגמרי אך אפשרי.

כאבי גב כרוניים הם כאבי גב באזור הגב העליון או התחתון אשר חוזרים ולא עוברים לאחר מנוחה. בעוד כאבי גב בדרך כלל מופיעים לאחר פעילות מאומצת, כאבי גב כרוניים כנראה נגרמים ממשהו חמור יותר כמו דלקת ברקמה או בעיה בדיסק. במקרים אלו הטיפול גם יהיה יותר רציני ובהמלצת רופא כדוגמת זריקה לכאבי גב, ניתוחים מיוחדים ומשחות.

מאמרים בנושא בעיות גב