כאבי גב עליון בזמן ההריון

דף הבית » כאבי גב עליון בהריון

הריון הוא אירוע משמח ומרגש, אירוע שלעיתים קרובות אנשים מוצאים עצמם עומלים לשם שיצא לפועל. לאורך ההריון נשים עוברות המון שינויים בגופם בכדי שזה יהיה מותאם להתפתחותו של ילד. שינויים אלו מביאים בהמון מן המצבים לכך שנשים יחוו כאבים ברחבי גופם כאשר כאב אחד נפוץ הינו כאבי גב עליון. 

תוכן עניינים:

מה בהריון מביא לכך שנשים סובלות מכאבי גב עליון בזמן ההיריון?

קיימות מספר סיבות שעשויות להביא נשים לסבול מכאבי גב עליון בזמן הריון. 

עלייה במשקל

בזמן ההיריון גוף האישה צובר משקל עודף הן בשל התפתחותו של התינוק והן בשל תהליכים טבעיים שחלים בגוף. העלייה במשקל מביאה להיווצרות עומס עודף על הגב דבר שמביא לכאבים עזים באזור הגב העליון.

שינוי הורמונלי

בזמן ההיריון חלים בגופם של נשים המון שינויים הורמונליים כאשר אחד מהם נוגע להיווצרותו של  הורמון הרלקסין. הורמון זה תפקידו להכין את גופה של האישה לקראת הלידה וזאת זאת על ידי הפיכת השרירים והרצועות לרפויים. ההרפיה דנן הופכת את שרירי הגב לפחות חזקים, דבר שגורם לכאבי גב עליון. 

שינוי יציבתי

בזמן ההיריון גוף האישה עובר תהליכים רבים כאשר ביניהם נמנית גדילת הבטן וגדילת החזה. השינוי הראשון מביא לכך שחל שינוי במרכז הכובד של הגוף ואילו השני מביא הן לסגירת חגורת הכתפיים והן לסגירת הגב העליון. השלכות אלו מביאות להיווצרות מתח ולחץ באזור הגב העליון.

מתי נשים חוות את הכאבים הללו?

קיימים מספר דברים שידוע שמביאים להיווצרותם של  כאבי גב עליון בקרב נשים בהיריון.

ראשית, כאבים אלו עשויים לצוץ בזמן ביצוע פעולות מאומצות וממושכות כמו לדוגמא שטיפת כלים.  שנית, כאבים אלו אף גם עשויים להופיע בזמן הלילה וזאת בעיקר בשל הקושי למצוא תנוחה נוחה לישון בה.

כיצד ניתן להקל על כאבי הגב העליון בזמן ההיריון?

תרגילים ותנועה

כפי שציינו, אחת מן תופעות הלוואי של ההיריון אשר מביאות לכאבי גב הינם היחלשותן של השרירים. לפיכך, תרגילים במסגרתם מבצעים תנועות ומתיחות לגב מביאים לחיזוק השרירים החלשים ואף לייצוב כל אזורי הגוף הכאובים.

דוגמאות לתרגילים שכאלו עשויים להיות קימור וקיעור של הגב, תנוחת מנוחה, עמידה כנגד הקיר עם ברכיים כפופות תרגילי ישיבה למיניהם וכדומה.

טיפול פיזיותרפיה 

במסגרת טיפולים אלו נשים לומדות טכניקות מגע ואף מקבלות חבישות להיריון אשר תומכות בגב, עם זאת, לאורך הטיפול מבצעות ולומדות הנשים תרגילים שונים שעשויים לשפר את הכאבים שחוות בגב העליון. 

פעילות במים

פעילות זו עשויה לעזור פלאים לכאבים בגב העליון שחוות נשים בזמן ההיריון. במסגרת הפעילות הן התנועה הן השחייה והן ההידרותרפיה אשר נעשים בסביבה בה קיים כוח ציפה, מביאים לכך שנשים יחוו פחות עומסים על הגוף. הפחתת העומס היא זו אשר מפחיתה את הכאבים ככלל ואת הכאבים בגב העליון בפרט.

חגורות ותמיכות

כפתרון לכאבי גב עליון בזמן ההיריון, השוק מציע מגוון רחב של תומכים וחגורות. ניתן למצוא את מוצרים אלו הן בחנויות אורתופדיה הן בחנויות ביגוד הריון. דגש חשוב הינו שרצוי למדוד את מוצרים אלו לפני רכישתם וזאת בכדי למצוא את המוצר המתאים והנוח ביותר. כך גם, רצוי ואף מומלץ להתייעץ עם אשת מקצוע לפני רכישה. 

מאמרים בנושא בעיות גב