כאב גב עליון מקרין לחזה

דף הבית » כאב גב מקרין לחזה

כאב גב עליון וכאבים בחזה המתרחשים יחד עשויים להיות מדאיגים במיוחד מכיוון שייתכן כי איברים חיוניים, כמו הלב, עשויים להיות מעורבים. הבנה של הסימפטומים, המנגנון הבסיסי והגורמים לכאב מסוג זה יכולה לסייע בהבחנה בין מצב שכיח לבין מצב חירום רפואי.

מאמר זה יסקור איך כאבי גב עליון וחזה עשויים להרגיש, דרכים שונות להתפתחותם והחשיבות בקבלת אבחנה מדויקת.

תוכן עניינים:

איך מרגישים כאב גב מקרין לחזה?

כאב גב עליון וחזה עשויים להתחיל בהדרגה ולהחמיר לאורך זמן, או שהם יכולים להתחיל פתאום ללא הסבר או לאחר פציעה. כאב זה מורגש בדרך כלל בצד אחד של עמוד השדרה, אך ניתן לחוש אותו משני הצדדים. אנשים עם כאבי גב עליון וחזה בדרך כלל סובלים מאחת או יותר מהתופעות הבאות:

  • כאבים עמומים המורגשים בגב העליון ובחזה, לעיתים רק בצד אחד, ו / או משתרעים באזור הכתפיים.
  • כאבים בוערים, חדים או דמויי חשמל שעלולים להחמיר בתנועה, ואולי להקרין כאב לאורך צלע מהגב העליון לאזור החזה.
  • נוקשות בכתף, בחזה ו / או בגב העליון עקב כאב או מתיחות שרירים, מה שיכול להפחית את היכולת לבצע משימות בסיסיות, כמו להתלבש או לנהוג.
  • כאב מוגבר בזמן נשימה או בעיות בנשימה מלאה.
  • נקודות טריגר בגב העליון ו / או בחזה שהינן רגישות וכואבות ויכולות להתלקח ולהפיץ כאב לאזורים הסמוכים בעת נגיעה.
  • כאב שמתפשט לצוואר ו / או לזרוע, שיכול לנוע בין עמום לחד ויכול להיות מלווה בעקצוצים, קהות ו / או חולשה.
  • כאב בצלעות שעובר לאורך הצלע או לעיתים בין צלעות.

התפתחות כאב גב עליון וכאבים בחזה

החזה והגב העליון נמצאים בסמיכות זה לזה, כאשר שניהם חולקים צלעות רבות המסייעות בהגנה על אותם איברים פנימיים חיוניים. חלק מהביומכניקה הבסיסית שיכולה להוביל להיווצרות כאבי גב עליון וחזה כוללת:

  • הפרעה בתפקוד השרירים. דלקת שרירים או מתיחות בחזה ובאזור הגב העליון עלולים לגרום להידוק בשרירים או עוויתות. כאשר שריר אחד הופך לכואב ​​או נוקשה, גם שרירים סמוכים אחרים עלולים לכאוב בתגובה, למשל אם הם צריכים לעבוד קשה יותר. בנוסף, גידים, רצועות או רקמות החיבור של השריר (fascia) עלולים להימתח יתר על המידה או להפוך לדלקתיים ולהפנות כאב לחזה ולגב העליון.
  • דחיסה עצבית או דלקת. כאשר עצב עמוד השדרה של בית החזה הופך לדחוס או מודלק, כמו למשל על ידי דורבן עצם (צמיחת עצם לא תקינה) או פריצת דיסק בחזה, כאב עלול לנוע לאורך העצב מהגב העליון לחזה. באופן דומה, התנוונות במפרק העל-חולייתי (שם הצלע פוגשת את עמוד השדרה החזי) עלולה לצבוט עצב בין-צלעי ולגרום לכאב לאורך הצלע.
  • בעיה באיברים פנימיים. בעיות או מצבים שונים יכולים להתפתח בלב או בריאות, העלולים להעביר כאב לחזה ולגב העליון.

קבלת אבחנה לכאבי גב עליון וחזה

כל התחלה פתאומית של כאבים בחזה לא מוסברים המתמשכת צריכה להיבדק על ידי רופא. איש מקצוע רפואי מיומן יכול לאבחן במדויק את הסיבה לכאבי גב עליון וחזה. לאחר שנמצא אבחנה מדויקת, יהיה ניתן להתחיל תוכנית טיפול יעילה.

מאמרים בנושא כאבי גב מקרינים