כאבי גב תחתון הנגרמים מסרטן

דף הבית » כאב גב תחתון סרטן

כאבי גב תחתון עולים לכדי כאבים המופיעים מתחת לקו הצלעות ומעל לקו העכוז. לצד זאת, במצבים מסוימים כאבים אלו עשויים אף גם להקרין אל העכוז ואף לאזור האגן והירך. כאבי גב תחתון הינם תופעה מוכרת ממנה סובלים המון אנשים כאשר הנחת המוצא הינה כי כאבים אלו עשויים לחול בשל פגיעה ברקמות הנמצאות באזור הגב. כך גם, לעיתים קרובות אין גם יודעים בבירור מה מקור הכאב. מקור שעשוי להביא לכאבים בגב התחתון שסביר שאין חשבתם עליו הינו סרטן. כלומר, קיימים המון מצבים בהם התסמינים של סוגי הסרטן השונים כוללים בתוכם את כאבים אלו.

תוכן עניינים:

סרטן ריאות

כאבי גב תחתון עולים לכדי סימפטומים דיי נפוץ כאשר מדובר על סרטן ריאות וזאת מכמה סיבות. ראשית, גידולים הצומחים על הריאות עשויים להפעיל לחץ על גב. שנית, היות והריאות והגב צמודים זה לזה, הכאבים אשר חווים בריאות מקרינים על ידי העצבים לשאר אזורי הגב. בהמשך לכך, גרורות הסרטן אשר צומחות על היראות יכולות ליצור כאבים עזים בקרבת הכליות, כאשר אלו ממוקמות באזור הגב התחתון.

גידולים על חוט השדרה

גידולים שכאלה נוצרים בעקבות התחלקות תאים בלתי סדירה של תאי ה CNS , תאי מערכת העצבים המרכזית.  גידולים שכאלו עשויים להיות שפירים או לסירוגין ממאירים. כאשר גידולים אלו הינם ממאירים, התאים הורסים את הרקמה הבריאה מסביבם וחודרים לחלקים האחרים של מערכת העצבים המרכזית ופוגמים גם בהם. הגורמים לסוג סרטן זה אין ידועים, אם כי מובן שאם אילו צומחים באזור חוט השדרה התחתון בכוחם לגרום לכאב עז באזור הגב התחתון.

סרטן באזור האגן

סרטן זה חל באגן הכליות או בצינור המגיע לשלפוחית שתן. בהמשך לכך, סוגי הסרטן באזור האגן בכוחם להביא לפגיעה הן באיברי האגן הן בשלפוחית השתן והן בפי הטבעת ואברי הרבייה. היות וכל סוגי הסרטן המצויים בסביבתו של האגן אף גם חלים בקרבתו של הגב התחתון, אחד מן הסימפטומים המאפיינים את אלו הינו כאבי גב תחתון. קיימים מספר סוגים של סרטן באזור האגן כאשר לצד אלו המפורטים לפניכם ניתן למנות גם את סרטן הסחוס ואף גם את סרטן העצם. 

סרטן שלפוחית השתן

סרטן שלפוחית השתן נוצר בשל התפתחותם של נגעים סרטניים על גבי השכבה המצפה את צידה הפנימי של השלפוחית. סוג סרטן זה נפוץ יותר בקרב גברים ואילו גיל האבחון הממוצע הינו 65. יש לציין כי עישון סיגריות עולה לכדי גורם משמעותי אשר עשוי להביא לקרות מחלה זו.

סרטן פי הטבעת

סרטן זה מתאפיין בגידולים הגדלים על גביו של פי הטבעת, האיבר אשר שולט ביציאת הצואה באמצעות פתיחה וסגירה. סרטן זה עולה אף גם עולה לכדי סרטן דיי נדיר ואילו אין ידיעה באשר לגורם הספציפי אשר מביא להיווצרותו.

סרטן הערמונית

מדובר בסרטן אשר פופולרי בקרב גברים ככלל ובקרב גברים העוברים את גיל ה60 לחייהם בפרט. במסגרת סרטן זה גדלים על גבי איבר הערמונית גידולים ממאירים אשר מתפתחים במשך מספר רב של שנים, קרי, בקצב איטי יחסית. אחד הסימפטומים של סרטן זה הינם כאבי גב תחתון וזאת היות והערמונית ממוקמת בקרבת אזור זה.

מאמרים בנושא כאבי גב תחתון