אקנה בגב

דף הבית » כל מה שרציתם לדעת על אקנה בגב

את פצעי האקנה אין מי שלא מכיר מגיל ההתגברות, אולם לא מעט אנשים חושבים שהפצעים הללו יכולים להיות רק בפנים. אנחנו כאן בדיוק כדי להפריך את התפיסה הזו ולהסביר לכם שגם בגב יכולים להיות פצעי אקנה. הטיפול והמניעה שלהם חשובים כדי למנוע גירודים וסבל מיותר. אז את כל מה שאתם צריכים לדעת על אקנה גב, תוכלו לקרוא במאמר שלפניכם.

אקנה בגב

אקנה בגב, בדיוק כמו זו שמופיעה על הפנים, היא כינוי לבעיה שבאה לידי ביטוי בפצעונים על גבי העור. הגורם המרכזי לפצעונים הללו הוא בעיה בחומצות החלב השונות, מה שגורם לפצעונים להופיע בעיקר באזורים שומניים. המקום הנפוץ ביותר להופעה של הפצעונים הוא כמובן באזור הפנים, אולם גם בגב אתם עלולים לסבול מהם, וחשוב לדעת מהן דרכי הטיפול.

תוכן עניינים:

האם יש טיפול באקנה גב?

דרך הטיפול הראשונה באקנה בגב היא כמובן טיפול מניעתי. הטיפול כולל שמירה על תזונה נכונה, הקפדה על היגיינה מרובה ורחצה לעיתים קרובות, במיוחד בתקופות שבהן מזיעים יותר. לאחר רחצה יש להקפיד לנגב את הגב היטב מכל המים ושאריות הסבון שעלולות להידבק אליו כדי למנוע הצטברות של לחות באזור הגב.


בנוסף, ישנם מאכלים שונים שגורמים להתפתחות מואצת יותר של אקנה בגב, כאשר הדגש הוא בעיקר על מאכלים מטוגנים או מאכלים עתירי סוכר. אם אתם סובלים מאקנה בגב, הדבר הראשון שמומלץ לעשות הוא בנייה של תפריט שמתחשב בנתון הזה והוצאה של מאכלים שגורמים לאקנה מהתפריט. כך תוכלו למנוע את האקנה עוד לפני שהיא בכלל התחילה.

מה זה סבון לאקנה בגב?

אחת הדרכים היעילות ביותר בטיפול באקנה בגב היא באמצעות סבון ייחודי שמאפשר לכם טיפול בשומן רב שיכול להצטבר על העור. את הסבון יש למרוח בצורה עדינה על הגב, להמתין כמה דקות ואז לשטוף אותו במים חמימים. כמובן, יש לוודא שלאחר הרחצה לא נשארו חלקי סבון על העור כיון שהדבר יכול לפגוע באוורור של העור מה שמונע החלמה של פצעי האקנה.

טיפול טבעי לאקנה בגב

טיפול טבעי באקנה בגב יכול לבוא לידי ביטוי בכמה אופנים. אחת השיטות הנפוצות לטיפול באקנה בגב היא דיקור סיני. לדיקור הסיני יש סגולות מיוחדות בטיפול במגוון רחב של בעיות רפואיות, כאשר גם אקנה היא אחת מהן. איש מקצוע שמומחה בדיקור סיני יוכל לעזור לכם להתגבר על האקנה בצורה טובה.

מלבד דיקור ניתן גם לרכוש תרופות שונות שעשויות מצמחי מרפא, והתרופות הללו יכולות באופן טבעי לגרום להיעלמות של האקנה ופתרון של הבעיה. בנוסף, ישנן משחות שונות שעשויות גם הן מצמחים והן באופן טבעי יכולות לגרום להיעלמות של האקנה. כמו בכל דבר, השימוש בדברים הטבעיים הוא הדרך הבטוחה לטיפול בלי לגרום לתופעות לוואי מיותרות.

תרופות סבתא לאקנה בגב

העור מושפע באופן משמעותי מהכמות של ויטמין A בגוף שלנו. כדי להגביר את הצריכה של ויטמין A יש לאכול כמות רבה יותר של ירקות או לשיטות מיץ גזר. הוויטמין הזה יכול לחולל פלאים לעור שלכם ולגרום להיעלמות של האקנה.


כאמור, לתזונה יש השפעה מכרעת על האקנה באופן כללי, ובפרט על האקנה באזור הגב. אז לפני שאתם מחפשים תרופות סבתא לאכילה, וודאו שהתפריט שלכם לא כולל כמות רבה מידי של שומנים, בדגש על שומנים מטוגנים, וכמובן נסו להוציא כמה שיותר סוכר מהתפריט שלכם. כך תוכלו למנוע את האקנה עוד לפני שהתחילה.


מומלץ להוסיף לתפריט מספר שיני שום כל יום שיכולות לעזור בניקוי רעלים והעלמה של האקנה מהעור שלכם. צמח האלוורה גם הוא ידוע בסגולותיו הרבות לטיפול בבעיות עור, וגם עבור אקנה, האלוורה יכולה להיות פתרון נהדר. מריחה של המשחה מקלה על גירודים וכאבים בצורה מידית, ויכולה גם בטווח האורך לגרום להשפעות חיוביות במיוחד.

איך לטפל בכתמי אקנה בגב?

ישנם דרכי טיפול רבות עבור אקנה בגב, אולם חשוב לזכור שכל טיפול צריך לקחת בחשבון גם את היום שאחרי הטיפול. לא משנה מה הדרך שבה אתם מטפלים באקנה שלכם, חשוב לוודא שהטיפול לא משאיר אחריו כתמי אקנה בגב, בדומה לכתמים שיכולים להישאר על הפנים לאחר טיפול באקנה. ככל שהטיפול יהיה טבעי יותר, כך גדלים הסיכויים שלא תישארו עם כתמי אקנה בגב.

אקנה בגב בגיל מבוגר

למרות שהאקנה פוגעת בעיקר בקרב צעירים בגיל ההתגברות, לא מעט מבוגרים יכולים לסבול גם הם מאקנה, במיוחד באזור הגב. הדרך לטפל באקנה אצל מבוגרים אינה שונה באופן מהותי מזו שרלוונטית אצל צעירים. כל מה שאתם צריכים זה פשוט להקפיד על תזונה נכונה, ולמצוא את דרך הטיפול שמתאימה לכם. טיפול נכון יכול לעזור לכם להתגבר על האקנה בצורה מהירה בלי לסבול.

לסיכום: אקנה בגב יכולה לפגוע בכם בדיוק כמו בפנים, ואתם לא צריכים להיבהל יותר מידי. כל מה שעליכם לעשות הוא לבנות תפריט נכון ומאוזן שיעזור לכם למנוע את האקנה. לצורך הטיפול תוכלו להשתמש בדרכי טיפול שונות, בדרך להתגברות שלכם על האקנה בגב.

מידע מקצועי נוסף