ניתוח פריצת דיסק

דף הבית » ניתוח פריצת דיסק

אתה צריך לעשות ניתוח פריצת דיסק? חושש שהוא ישאיר אותך עם אחוזי נכות? הגיע הזמן ללמוד כל מה שצריך על ניתוח פריצת דיסק והשפעותיו. המשך לקרוא כדי להשכיל בנושא.

תוכן עניינים:

סוגי ניתוחים לפריצת דיסק

לאחר איסוף כל המידע שהוא יכול, המנתח שלך עשוי להמליץ על אחד הניתוחים הללו לטיפול בפריצת הדיסק. במקרים מסוימים, אדם עשוי לקבל שילוב של ניתוחים.

למינוטומיה / למינקטומיה

בלמינוטומיה, המנתח פותח את קשת החוליות (lamina) כדי להקל על הלחץ על שורשי העצבים שלך. הליך זה מבוצע באמצעות חתך קטן, לעיתים בעזרת מיקרוסקופ. במידת הצורך ניתן להסיר את הלמינה. זה נקרא למינקטומיה.

כריתת דיסק / כריתת דיסק מיקרוסקופית

כריתת דיסק הוא הניתוח הנפוץ ביותר המשמש לפריצת דיסק באזור המותניים. בהליך זה, החלק של הדיסק הגורם ללחץ על שורש העצבים שלך מוסר. במקרים מסוימים כל הדיסק מוסר.

המנתח ייגש לדיסק דרך חתך בגב (או בצוואר). במידת האפשר, המנתח שלך ישתמש בחתך קטן יותר ובמכשירים מיוחדים כדי להשיג את אותן התוצאות. הליך חדש יותר ופחות פולשני נקרא כריתת דיסק מיקרוסקופית. 

ניתוח דיסק מלאכותי

ניתוח דיסק מלאכותי דורש הרדמה כללית. ניתוח זה משמש בדרך כלל לדיסק בודד כאשר הבעיה היא בגב התחתון. זו לא אפשרות טובה אם יש לך דלקת פרקים או אוסטאופורוזיס או כאשר יותר מדיסק אחד מראה ניוון.

לצורך הליך זה, המנתח יבצע חתך בבטן. הדיסק הפגום יוחלף בדיסק מלאכותי עשוי פלסטיק ומתכת. ייתכן שתצטרך להישאר בבית החולים כמה ימים.

היתוך שדרה

נדרש הרדמה כללית לאיחוי עמוד השדרה. בהליך זה, שתי חוליות או יותר מתמזגות באופן קבוע. ניתן לבצע זאת באמצעות השתלת עצם מחלק אחר בגופך או מתורם. זה עשוי לכלול גם ברגים ומוטות מתכת או פלסטיק שנועדו לספק תמיכה נוספת. זה ישתק לצמיתות את החלק הזה של עמוד השדרה שלך.

היתוך בעמוד השדרה דורש בדרך כלל אשפוז של מספר ימים.

סיכונים ולמה לצפות לאחר הניתוח?

לכל הניתוחים סיכון מסוים, כולל זיהום, דימום ונזק עצבי. אם הדיסק לא יוסר, הוא עלול להיקרע שוב. אם אתה סובל ממחלת דיסק ניוונית, אתה עלול לפתח בעיות בדיסקים אחרים.

לאחר ניתוח היתוך בעמוד השדרה, יש לצפות למידת נוקשות מסוימת, שעלולה גם להישאר באופן קבוע.

לאחר הניתוח, תקבל הוראות פריקה ספציפיות לגבי מתי לחדש את הפעילות הרגילה ומתי להתחיל להתאמן. במקרים מסוימים, פיזיותרפיה עשויה להיות נחוצה. חשוב מאוד למלא אחר המלצות הרופא שלך.

רוב האנשים מחלימים היטב לאחר ניתוח דיסק, אך כל מקרה הוא ייחודי. ההשפעה האישית עלייך תלויה ב:

  •  פרטי הניתוח 
  • הסיבוכים שנתקלתם בהם
  • מצב הבריאות הכללי 

מניעת בעיות עתידיות

כדי לסייע במניעת בעיות עתידיות בגב, נסה לשמור על משקל תקין. השתמש תמיד בטכניקות הרמה מתאימות. שרירי בטן וגב חזקים מסייעים לתמיכה בעמוד השדרה, לכן הקפד להפעיל אותם באופן קבוע. הרופא או הפיזיותרפיסט יכולים להמליץ על תרגילים המיועדים למטרה זו. חשוב לבצע פעולות מניעתיות מסוג זה על מנת להימנע מנזק בלתי הפיך לאחר הניתוח, אשר עלול להותיר אותך עם אחוזי נכות. 

מאמרים בנושא כאבי גב תחתון