טיפולים טבעיים לפריצת דיסק

דף הבית » פריצת דיסק טיפול טבעי

פריצת דיסק עולה לכדי תסמונת כאבי גב מאוד נפוצה. פריצה שכזו חלה בעקבות פציעה הנגרמת ממאמץ החוזר על עצמו, דבר שמביא להיווצרות פגם בדיסקים שממוקמים בין חוליות עמוד השדרה. עם זאת, מדובר בתסמונת לה מספר טיפולים. 

תוכן עניינים:

דיסק בין חולייתי- מה זה?

תפקידם העיקרי של דיסקים אלו הינו לבלום את הזעזועים שעשויים לחול מכל תנועה שהיא בין חוליות עמוד השדרה. הדיסקים הללו מורכבים משכבות של רקמה כאשר מתחת לשכבות אלו ניתן למצוא נוזל בעל צמיגות גבוהה. 

כיצד נגרמת פריצת דיסק?

פריצת דיסק נגרמת על ידי חבלה או הזדקנות אשר מביאים לכך שהסיבים המצויים בשכבות הרקמה המקיפות את חומר הג'לי מתחילים להיחלש ולהיקרע. התוצאה של תהליך זה הינה כי החומר הרך נפרץ החוצה.

יש לציין כי לצד תסמונת פריצת הדיסק ניתן אף גם לסבול מבקע או בלט, כאשר אלו נבדלים מהתסמונת הראשונה כתלות בדרגת חדירתו של חומר הג'לי הפנימי אל הטבעת החיצונית של הדיסק. 

האם לתסמונת זו תסמינים?

כאשר אדם חווה ליקוי בדיסק, ברוב המקרים אין אדם חווה תסמינים. מה גם שכ –  65% מהאוכלוסייה סובלים מפריצת דיסק או אף מבלט ואף אין מודעים לכך. אם זאת, כאשר אדם מגיע למצב בו החומר שנפרץ מתחיל להפעיל לחץ על העצב השידרתי, זה אכן יתחיל לחוות תסמיני כאב, חולשה, עייפות וכדומה.

סוגי טיפולים טבעיים

קיימים טיפולים מגוונים לפריצות דיסק כאשר ביניהם נמנים אף גם טיפולים טבעיים שהוכחו כיעילים מאוד. הבא נעמוד על מספר טיפולים טבעיים שקיימים בשוק.

דיקור סיני

דיקור סיני עולה לכדי שיטת טיפול טבעית אשר מוכרת ביעילותה בנוגע למגוון רחב של מחלות ופציעות. במסגרת הדיקור חל שימוש הן במחטים דקות הן במגע צמחים מרפאים והן בייעוץ תזונתי. נקיטה בדברים אלו מביאה לשחרורם של אנדורפינים שבכוחם להקל על התסמינים שאדם חווה מסבילה מפריצת דיסק. יתרונו של הדיקור הסיני אל מול תרופות וכדורים הינו כי זה נותן מענה לטווח ארוך כך שגופו של המטופל חוזר למצב מאוזן.

ירידה במשקל

לירידה במשקל יכולות מדהימות כאשר מדובר בכאב המגיע מפריצת דיסק. בכוחה של זו להפחית את הכאב ואף לקדם את הבריאות הגב היות והסובל בעל משקל קל יותר דבר אשר מפחית את הכובד המצוי על הגב.

טיפול באמצעות פעילות גופנית

למרות שבהמון מן המצבים מטופלים יחושו כי מעוניינים לנוח בסמוך לקרות פריצת הדיסק, רצוי כי אין ישכבו במיטה במשך מספר רב של ימים היות והשרירים זקוקים לזרימת חמצן שתביא להתאוששות. עם זאת, ביצוע תרגילים יסייעו לחזק ולייצב את שרירי הגב התחתון ולהפחית את הכאב. קיימים מגוון פעילויות גופניות שעשויות לסייע בעניין זה, כאשר אלו אין מתאפיינות בפעילויות אירוביות אינטנסיביות או בהרמת משקולות כבדות.

יוגה ופילטיס

פעילויות אלו בכוחן לשפר את הכוח והגמישות של הסובל מפריצות דיסק ואף גם מקלות על הכאב שלו.

פעילות אירובית מתונה

מדובר בפעולות כגון רכיבה על אופניים והליכה, כאשר בכוחן של פעולות אלו להשפיע פלאים על הכאבים.

שחייה

יתרונה של השחייה הינה כי זו נותנת תמיכה בגוף ואין מפעילה המון לחץ על פרקים ועצמות.

מאמרים בנושא פריצת דיסק