פתרון טבעי לכאבי גב

דף הבית » פתרון טבעי לכאבי גב

אם אתם סובלים מכאבי גב כרוניים או אם הכאב תוקף אתכם בפתאומיות, אתם ודאי יודעים שלא תמיד יש פתרון רפואי־תרופתי לכך. הסיבות לכאבי גב הן רבות ומגוונות ולרוב אינן מעידות על בעיות רפואיות חמורות. רופאים רבים מציעים למטופלים להימנע מישיבה ממושכת, לצאת להליכה קלה, למתוח את הגב בתרגילי מתיחה עדינים או לעסות את הגב עד שהכאבים יחלפו. אם כבר שמעתם את העצות הללו, סימן שכאבי גב הם חלק משגרת החיים שלכם, ואתם יודעים שאין להם תמיד פתרון. ובכן, אל ייאוש. יש פתרונות מועילים לכאבי גב שיפתיעו אתכם וישפרו את איכות החיים שלכם. מדובר בפתרונות טבעיים ובטיפולים משלימים שיעזרו לכם להתמודד בקלות עם כאבי הגב ואף להעלים אותם לגמרי. סקרנים? נהדר. בואו להכיר את הפתרונות הטבעיים לכאבי גב טורדניים.

תוכן עניינים:

מכלול גוף־נפש לטיפול בכאבי גב

גישות טיפוליות הוליסטיות מועילות מאוד למי שסובל מכאבי גב. הגישות ההוליסטיות רואות את הגוף הפיזי כחלק ממכלול גוף־נפש־רגש. הכאב הוא תסמין לבעיה במכלול כולו. הגוף הוא מכלול ולכאב באיבר כזה או אחר יש שורשים עמוקים שאינם בהכרח קשורים לאיבר עצמו. רפואה אינטגרטיבית נוקטת בגישה טיפולית הוליסטית לטיפול בכאבים, לשמירה על הבריאות ולשיפור איכות החיים. היא חותרת לרווחה רגשית, רוחנית ופיזית של המטופל מתוך הבנה שבכוחה לרפא חוליים ולהקל כאבים. ואיך הרפואה ההוליסטית מתמודדת עם כאבי גב? בכמה דרכים ייחודיות. אף שאין מניעה לשימוש בתרופות נוגדות דלקות ובמשככי כאבים להקלה, ההצעות המיידיות לטיפול בכאבי גב תמיד יכללו עיסוי, דיקור, מדיטציה לשחרור ולהרפיה ותרגילי טאי צ'י או יוגה.

שינוי תזונתי ואורח חיים פעיל ובריא

משקל עודף עלול להכביד על הגב וגורם לכאבי גב. שינוי תזונתי והקפדה על שגרה של פעילות גופנית יסייעו לכם להפחית במשקל ולשמור על משקל גוף תקין. יש מגוון פעילויות גופניות שמחזקות את השרירים ואת העצמות, משפרות את היציבה ומקילות כאבים. יוגה תורמת לגמישות השרירים ולחיזוק הגוף. היא משפרת את טונוס השרירים, משחררת את הפחד מתנועה ומרגיעה. תרגילי נשימה ומדיטציה מרגיעים ומפחיתים חרדות, מתחים ולחצים. יש סוגים שונים של יוגה. בחרו תרגול יוגה שיתאים ליכולות הגופניות שלכם ולא יחמיר את כאבי הגב.

טיפולים אלטרנטיביים מומלצים להפחתת כאבי גב

דיקור סיני היא שיטת טיפול עתיקה שמקורה בסין, אך היא מקובלת מאוד גם בעולם המערבי. טיפול בדיקור כרוך בהחדרת מחטים עדינות לעור בנקודות מסוימות לאורך הגוף בדרך שמניעה זרימה מיטבית של אנרגייה. הדיקור מפחית כאבים. יש לו אפקט אנטי־דלקתי והוא מאיץ ייצור אנדורפינים בגוף שהם חומרים כימיים שהגוף מייצר בטבעיות, ויש להם השפעה מרגיעה ומשככת. גם עיסוי ארומטי מומלץ מאוד למי שסובל מכאבי גב. פעולת העיסוי מרגיעה את הגוף ואת הנפש ומחדירה לגוף שמנים אתריים שמשככים כאבים בטבעיות. מעסים רבים משתמשים בדיפ בלו להקלה בכאבי גב ומדווחים על תוצאות מדהימות ועל שיפור רב במצב המטופל.

טיפולים טבעיים יעילים לבעיות גב

גישות הוליסטיות רבות ממליצות טיפול טבעי בכאבי גב, ואף הרפואה המודרנית מכירה בחשיבותו. סובלים מכאבי גב? אל תהססו לפנות גם למרפאים אלטרנטיביים ותיווכחו בכוחו המרפא והעוצמתי של הטבע.

מידע מקצועי נוסף