כיצד גודל החזה משפיע על הגב?

דף הבית » כיצד גודל החזה משפיע על הגב?

החזה הוא ללא עוררין, נושא רגיש ומורכב עבור נשים. מלבד ההשפעה המנטלית שגודלו, בין אם קטן או גדול, יש גם השלכות בריאותיות משמעותיות על אזור הגב. חזה גדול עלול להיות בעל השפעה שלילית על יציבות הגב, ואף לגרום לעקמת, כאבי צוואר וכן הלאה. בכתבה זו ננסה להבין לעומק את השפעות גודל החזה על הגב.

פגיעה ביציבות הגוף

האזור הראשון בגוף שעלול לסבול מפגיעה כתוצאה מחזה גדול. מלבד בעיות נשימה שעלולות להתפתח, ולבעיות עור באזור החזה, הגב הוא הנפגע העיקרי מתרחיש שכזה. החזה הגדול מביא עימו משקל רב שגורם לכיפוף הגב העליון, מה שמפעיל לחץ על הגב התחתון שמנסה לפצות על הכיפוף. בעיות בגב התחתון הן מנת חלקן של נשים רבות הסובלות מכך, ולכן נדרש ברוב המקרים טיפול פיזיותרפי. ישנם פתרונות לכאבי גב אחרים כאשר מוצו הטיפולים הלא פולשניים השונים, כמו ניתוח הקטנת חזה.

תוכן עניינים:

קושי בביצוע פעילות גופנית

אחת מדרכי הטיפול הנפוצות להתמודדות עם חזה גדול הוא חיזוק שרירי הגב. בשל המשקל שהוא נושא, חשוב לחזק את השרירים על מנת להקל על השגרה היומיומית. אך נשים בעלות מחזה גדול נאלצות להשקיע מאמץ יתר בזמן פעילות גופנית, מה שעלול להוביל גם לקשיי נשימה.

המשימה הלא פשוטה לשמור על גב ישר לאורך האימון הופכת למורכבת יותר עבור בעלות חזה גדול. פיזיותרפיה עם טיפול מדויק ומותאם עבור כל אחת ואחת עשויה להיות חלק מהפתרונות לכאבי גב.

ניתוח להקטנת חזה

באם הפיזיותרפיה וטיפולים נוספים לא מביאים לתוצאות הרצויות, יש לשקול הליך כירורגי של הקטנת חזה לפתרון הבעיה. בשל ההשפעות לטווח הארוך שעלולות להיווצר כתוצאה מכל כאבי הגב התחתון וכאבי גב באופן כללי, קופות החולים לוקחות חלק בהוצאות הניתוח, שכיום נחשב להליך רפואי ולא פלסטי. עם זאת יש לבצע זאת רק בייעוץ עם מומחים בנושא, ורק לאחר שעניין הניתוח נשקל בכובד ראש, על שלל ההיבטים.

טיפול פיזיותרפיה

אם אפשרות ניתוח להקטנת חזה ירדה מהשולחן, טיפול פיזיותרפיה ארוך ויסודי בהחלט מומלץ. הטיפול הכולל עיסויי גב בנקודות הכאב וכן ביצוע תרגילים לחיזוק הגב התחתון, עשויים להקל משמעותית על הכאבים. כמו כן, במקביל לטיפולים, יש לבצע שינוי באורח החיים במקביל. למנוע ישיבה או עמידה ממושכת ככל הניתן ולחזק את השרירים באמצעות פעילות גופנית.

החזייה הנכונה

נשמע טריוויאלי אך לא כך עבור נשים רבות. שימוש בחזייה לא נכונה עבור בעלות חזה גדול עשוי להחמיר את בעיות הגב, ולכן יש להקפיד לבחור חזייה המעניקה תמיכה נכונה לגב העליון כדי למנוע בעיות גב ככל הניתן. חזייה בעלת רצועה רחבה שתוריד את העומס מהגב וחזיות ספורט שמחלקת את העומס ומורידה אותו מהשקעים של הכתפיים, תביא לתוצאות הרצויות ולהקלה בכאבים.

מידע מקצועי נוסף