גב תפוס תרופות סבתא

דף הבית » גב תפוס תרופות סבתא

כיום הולך וגובר מקומה ומעמדה של הרפואה האלטרנטיבית במקביל למעמדה של הרפואה המערבית. אם בעבר תרופה הייתה אך ורק כזו שהונפקה על ידי רופא, והגיעה ממפעל – הרי שהיום המצב שונה בתכלית. לכך אפשר לזקוף את העובדה הפשוטה שתרופות סבתא אכן עובדות. בין אם מדובר ברקיחת תבשילים כאלה ואחרים או בהקפדה על מנהגים והרגלים מסוימים, מדובר בחלק ניכר מהמקרים במסורת ארוכת שנים שהשתרשה והוכיחה עצמה שוב ושוב, ומכאן מעמדה. במקרה של גב תפוס, אנו מדברים על סיטואציה בה מסיבה כלשהי – תנועה לא נכונה, עומס מוגבר ללא מנוחה מותאמת או אפילו היעדר תזונה נכונה, שרירי הגב נתפסו ואינם יכולים להרפות. הפתרון הפיזיולוגי לכך הוא הזרמת דם לשרירים וביצוע תנועות קלות אשר מסייעות להן אט אט להיפתח, אך כיצד משיגים זאת מבלי להיעזר ברופא?

תוכן עניינים:

מים

כמה שזה נשמע פשוט, ככה זה יעיל. שתיית מים מוגברת מעוררת דינמיות בפלזמה שבדם שלנו, ובכך ממריצה את קצב זרימת הדם. כשהדם זורם מהר יותר הוא מסוגל להזין את תאי הגוף בחמצן לעתים תכופות יותר, ובכך לאפשר לשריר להזין עצמו ולחזור למצב תקין. זאת ועוד כי על פי נתוני משרד הבריאות יותר מ65% מהישראלים אינם שותים כמות מספקת יומית של מים, והנה כבר גורם אשר ניתן בקלות להסיר מן המשוואה.

פעילות גופנית

אף על פי כי במבט ראשון זה נשמע תמוה, הרי שלעתים תכופות תפיסות הגב מקורה בפעילות גופנית מאומצת, לשכב ללא תנועה אינו הפתרון לגב תפוס, ואפילו להיפך. כאשר אנו זזים ומותחים את שרירי הגב מתוקף תנועתנו, אנו מאפשרים לגב להשתחרר בשלבים מדודים ואיטיים בטווח זמן מידי. כמו כן, חיזוק של שרירי הליבה שתפקידם הינו גם לייצב אותנו, יכול להפחית את חלקם היחסי של שרירי הגב ובכך להוריד מן הנטל שהם נאלצים להתמודד עימו מדי יום.

מומיו

מומיו מקורו בהרי ההימלאיה ובקווקז ומכונה הזהב השחור. ישנו תיעוד לשימוש בו כבר מלפני יותר מ- 2000 שנה. ואף על פי טעמו הלא חביב בלשון המעטה, מומיו מסוגל לשחזר ולאחות רקמות פגועות, וכמו כן גם שרירים ועצמות, ובנוסף נמצא כמשקם מפרקים מוכח. המומיו מורכב ממינרלים אשר נמצאים בפסגות הרים גבוהות מאוד של כ- 4000 מטרים ויותר. אך אף על פי כי נמצא יעיל מאוד בשיקום הגוף, הוא טרם עבר מחקרים קליניים אשר אפיינו את השפעותיו על אוכלוסיות מיוחדות כמו נשים בהריון או בעלי אלרגיות כאלה ואחרות. ניתן להשיג בכל חנות טבע כיום, אך מומלץ להיוועץ עם בעל מקצוע בטרם נטילתו. 

כורכום

גם אם אינכם אוהבים אותו במטבח – היו בטוחים שהגוף שלכם דווקא כן. כורכום מוכח כחומר אנטי דלקתי מצוין וככזה אשר מונע תחלואים ברקמות הגוף השונות. זאת ועוד כי בדומה למים גם הכורכום מזרז ומגביר את קצב זרימת הדם, ובכך תורם באופן ישיר להרפיית השרירים. מומלץ לרכוש כורכום מרוכז ולא בדוגמת התבלין אשר נעשה בו שימוש ביתי, כיוון שהאחרון עובר הסבה לתבלין אכילה מתוך החומר המקורי אשר בו אנו חפצים.

מקלחת קצה

לטמפרטורה השפעה כבירה על מצב השרירים שלנו, ולא בכדי שכיח מאוד לראות ספורטאים אשר מבצעים לעתים תכופות אמבטיות קרח בכדי להעניק לגופם מנוחה. כאן הדעות חלוקות לשני הכיוונים, כיוון שיש הטוענים שגם מקלחת קרה מאוד וגם מקלחת חמה מאוד עשויה לעזור להרפיית שרירים. אני באופן אישי נוטה לכיוון האופציה החמה, כיוון שכאשר הגוף חם הדם זורם מהר יותר, והשריר באופן טבעי מתחמם, שילוב השניים עם עיסוי קל יכול לכולל פלאים.

מאמרים בנושא פתרונות לכאבי גב