עיסוי רקמות עמוק לטיפול בכאבי גב

דף הבית » עיסוי רקמות עמוק לטיפול בכאבי גב

סובלים מכאבי גב? אין שום סיבה שתצטרכו "ללמוד לחיות עם הכאב", או כל פתרון אחר שאינו הקלה מלאה של המצב ואף העלמתו לחלוטין. הרפואה המשלימה מציעה לכם מגוון פתרונות יעילים לטיפול בכאבי גב וביניהם אחת מהדרכים הפופולריות והמבוקשות ביותר: עיסוי רקמות עמוק.

תוכן עניינים:

מה עושים במהלך עיסוי רקמות עמוק?

עיסוי זה מבוסס על לחיצות ולישה במטרה להגיע לרקמות העמוקות של השרירים, הרצועות והגידים, על-מנת להביא את הגוף לשחרור והרפיה. הוא מיועד לכל מי שמעוניין לחוות הרפיה ותחושת רגיעה נינוחה וכן גם לספורטאים הסובלים מהתכווצויות שרירים ואנשים הסובלים מכאבי שרירים כרוניים.

היתרון של העיסוי

העיסוי העמוק ממריץ את זרימת הדם ומפחית תופעות כגון לחץ דם גבוה. כמו כן, הוא מגדיל את טווח התנועה של הגפיים ומסייע בשיפור היציבה, הודות להרפיית השרירים. בדומה לעיסויים אחרים, עיסוי רקמות עמוק תורם גם לשחרור לחצים ומתחים נפשיים ולכן מומלץ גם עבור מי שסובל ממתח, חרדות ותופעות רגשיות נוספות.

השוני בין עיסוי זה לסוגי עיסויים אחרים

השוני בין סוג עיסוי זה לסוגי עיסויים אחרים, הוא בעוצמה בא הוא מתבצע. העיסוי נחשב לחזק יחסית לסוגים אחרים, שכן זו הדרך היחידה לחדור לעומק הרקמות ולשחררן. עם זאת, חשוב לציין כי עיסוי רקמות עמוק אינו אמור לכאוב. בכל מקרה, מעסים מקצועיים מתאימים את אופי העיסוי ומידת העצימות שלו למטופל ומוודאים כי העיסוי יעיל אך אינו מכאיב. שוני נוסף בין עיסוי זה לבין סוגים אחרים של עיסוי, הוא שאפשר להשתמש בו על-מנת לשחרר אזור מסוים בגוף, שבו השרירים תפוסים: שוקיים, שכמות, צוואר ואזורים נוספים. בעיסויים מסוגים אחרים, לרוב המעסים עובדים על כל חלקי הגוף ולא מתמקדים באזור ספציפי.

מה מרגישים אחרי העיסוי?

אנשים רבים חשים בימים שאחרי העיסוי, כי הם סובלים משרירים תפוסים. הם סבורים בטעות כי זה אומר שהעיסוי לא היה יעיל ואף הסב נזק, אך ההיפך הוא הנכון. תחושה של שרירים תפוסים בימים שאחרי עיסוי רקמות עמוק היא נפוצה וטבעית ודווקא מעידה כי התבצעה עבודה יסודית ומקצועית על האזור המטופל. בכל מקרה, חשוב לשתות הרבה מים מיד בסיום העיסוי ובימים שלאחריו.

היכן כדאי לעשות עיסוי רקמות עמוק?

השיטה הייחודית של העיסוי מצריכה ידע נרחב בטכניקת העיסוי וביחסי מטפל-מטופל. לכן, חשוב לבצע את העיסוי הזה רק אצל מטפל או מטפלת מוסמכים ומקצועיים. אם קבעתם עיסוי רקמות במסגרת יום כיף בספא או בבית מלון, וודאו מראש כי המטופלים מוסמכים לבצע עיסוי זה. אם אתם סובלים מכאבים או שרירים תפוסים ומחפשים מטפלים ברפואה משלימה המתמחים בסוג עיסוי זה, בקשו המלצות ושוחחו עם המטפלים לפני שריון העיסוי, כדי לוודא כי יש להם את כל הידע והניסיון הרלוונטיים.

מידע מקצועי נוסף