בלט דיסק אחוזי נכות

דף הבית » בלט דיסק אחוזי נכות

סובלים מבלט דיסק או פריצת דיסק? ייתכן שאתם זכאים לאחוזי נכות והטבות מהמדינה, ואתם אפילו אינכם יודעים על כך. חשוב שתכירו את הזכויות שלכם ותדעו לדרוש אותן. המשיכו לקרוא ונספר לכם כל מה שצריך לדעת לגבי זכאות לאחוזי נכות.

תוכן עניינים:

בלט דיסק – בקצרה

בלט דיסק נוצר בין חוליות עמוד השדרה וגורמים לכאב חמור, נוקשות גופנית, אובדן רפלקסים, חולשת שרירי הגב וחוסר יכולת לבצע עבודות או משימות יומיומיות. מרבית המצבים הרפואיים שקשורים בדיסק, בלט או פריצה, נגרמים על ידי בלאי של הגוף – הזדקנות, פציעות או מחלת דיסק ניוונית. הטיפול הסטנדרטי בדיסקים פצועים כולל תרופות נגד כאבים, טיפול כירופרקטי ובמקרים חמורים ניתוחי גב.

מה גורם לבלט דיסק?

דיסקים משמשים ככריות בין החוליות בעמוד השדרה. הם מורכבים משכבה חיצונית של סחוס קשיח שמקיף סחוס רך יותר במרכז. דיסקים נוטים להראות סימני בלאי עם הגיל או עקב פציעה. עם הזמן דיסקים מתייבשים וסחוסם מתקשה. שינויים אלה יכולים לגרום לשכבה החיצונית של הדיסק להתנפח לאורך כל היקפו. דיסק בולט לא תמיד משפיע על כל היקף הדיסק, אך לרוב לפחות רבע אם לא מחצית מהיקף הדיסק מושפע. רק השכבה החיצונית של הסחוס הקשוח מעורבת.

ייתכן שבלט דיסק לא יגרום לכאב כלל, אם הוא לא הגיע לרמת חומרה מסוימת. עובדה זו עלולה להקשות על הגורמים הרפואיים לזהות את תסמיני בלט הדיסק לפני שהמצב מחמיר. לרוב, דיסקים בולטים יוצרים נקודות לחץ על העצבים הסמוכים, היוצרים מגוון תחושות.

מה הסימפטומים של בלט דיסק?

הסימפטומים עשויים לנוע בין עקצוץ קל, לחוסר תחושה, ואף לכאב בינוני או חמור. קהות, עקצוצים וכאב עלולים להופיע באצבעות, בידיים, בזרועות, בצוואר או בכתפיים. כל אלו מעידים, ככל הנראה, על דיסק בולט באזור הצוואר. עם זאת, לרוב האנשים עם דיסקים בולטים יש בעיות באזור המותניים. במקרה זה, הסימפטומים עשויים להיות כרוכים בכאבים בכפות הרגליים, בירכיים, בעמוד השדרה התחתון ובישבן. בנוסף, אנשים כאלה עשויים להיתקל בקשיים בהליכה. במקרים קשים, בריחת שתן יכולה להתרחש בגלל דיסק בולט הדוחס את העצבים השולטים בשלפוחית ​​השתן.

איך ניתן לאבחן בלט דיסק?

לצורך אבחון בלט דיסק, יש צורך בבדיקה רפואית יסודית הכוללת צילום רנטגן ובמקרים מסוימים, נעשות בדיקות CT או MRI. לאחר האבחון, אנשים בדרך כלל יכולים להתחיל בתהליך הטיפול במצבם הרפואי. רופא עשוי להמליץ ​​על פיזיותרפיה לחיזוק השרירים בגב, ולהחזרת התנועתיות שאבדה. טיפולים שאינם כירורגיים מצליחים בדרך כלל בטיפול בבלט הדיסק.

מתי בלט דיסק מזכה באחוזי נכות?

כל נזק שנגרם לגוף, כתוצאה ממצב של בלט דיסק, והוביל להגבלה בתנועה עבור אדם – מזכה אותו באחוזי נכות. כמובן שלביטוח לאומי ישנן תקנות ספציפיות לגבי כל סיטואציה רפואיות שקובעות מה אחוזי הנכות שיתקבלו. התקנות מפרידות בין סוגים שונים של פגיעות: בעמוד השדרה הצווארי, עמוד השדרה המותני ועמוד השדרה הגבי. כמו כן, מפרידות בחומרת הפגיעה בין קלה, בינונית וקשה. 

אחוזי הנכות שיתקבלו תלויים בחומרת הפגיעה, ועד כמה האדם שנפגע מוגבל בתנועה שלו. עוד גורם שקובע את אחוזי הנכות הוא זווית הפגיעה. במידה ובלט הדיסק פגע בזווית "נוחה", כלומר כזו שלמרות הפגיעה מתאפשרת בה יציבה נכונה – יתקבלו 30% נכות. במידה והדיסק נפגע בזווית "בלתי נוחה", שמפריעה משמעותית לתנועה וליציבה – יתקבלו 50% נכות. 

ישנן עוד תקנות שכדאי לחקור ולקרוא עליהן, על מנת שתדעו בדיוק כמה אחוזי נכות מגיעים לכם, ואיזה זכויות נוספות אתם אמורים לקבל מהמדינה.

מאמרים בנושא בלט דיסק