כאבים בגב בצד שמאל

דף הבית » כאבים בגב בצד שמאל

כואב לכם הגב בצד שמאל? כנראה שפשוט מנוחה לא תספיק. הגיע הזמן לטפל בכאבים!

באם נכנסתם לכאן, כנראה שאתם סובלים מכאבי גב בצד שמאל של הגב אשר מפריעים לכם לנהל את שגרת היומיום שלכם או אפילו משתקים אתכם לגמרי. נוסף על משככי הכאבים אשר אולי מטשטשים את הכאב, חשוב לטפל גם בסיבה אשר גרמה לכאב מלכתחילה. כאבים בגב בצד שמאל יכולים להיגרם כתוצאה פעילות מאומצת אך גם ללא סיבה ברורה, בכל מקרה חשוב לא להתעלם ולטפל במצב.

תוכן עניינים:

כאבים בגב בצד שמאל – גב תחתון

הצד השמאלי של הגב כולל גם את הגב התחתון השמאלי וגם את הגב העליון השמאלי. כאשר מדובר בכאבים בצד שמאל של הגב התחתון סביר להניח שזאת נגרם כתוצאה מפער כלשהוא בין הצד הימני לשמאלי התחתון, לדוגמא כאשר רגל אחת מעט קצרה יותר כך שישנו עומס גדול יותר על החלק השמאלי של הגב. נוסף על כך, יכול להיות כי ישנה בעיה פנימית של ממש בחלק השמאלי של הגב כדוגמת דלקת בכליה השמאלית אשר מקרינה כאבים לגב.

איך מטפלים במצב של כאבים בגב בצד שמאל?

אפשר לחלק את הטיפולים לכאבי גב לכמה סוגים עיקריים גם בעבור כאבים בגב בצד שמאל, אך גם באופן כללי עבור כאבי גב. באם מדובר במשהו פנימי כדוגמת בעיה בכליה, כמובן שיש קודם לטפל בבעיה עצמה, וניסיון לפתור את הכאב מבלי להחלים את המצב הפנימי סביר להניח שלא יועיל.

מסאז' וטיפולי עיסוי

אחד הדברים אשר בהחלט יכולים להקל על כאבי הגב הם טיפולי עיסוי אשר ניתן לבצע אותם הן על ידי אדם מקצועי כדוגמת מעסה אך הן על ידי אדם קרוב ואכפתי אשר יעניק לכם מסאז' לחיצות. הפעלת לחץ במקומות הנכונים על הגב יקל עליכם כאבים בגב בצד שמאל כך שתרגישו הקלה מידית. באם זאת לא פותר את הבעיה ניתן להמשיך לטיפולים יותר רפואיים שניתנים ממש על ידי רופא מוסמך.

משחות 

כאשר כאב הגב נוצר לדוגמא מדלקת בפרקים, ישנן משחות מיוחדות אשר מריחתן על העור באזור הכואב גורם לחומרי המשחה להיספג אל העור ולרפא את הדלקת. באם כואב לכם בצד השמאלי של הגב, נסו לרכוש את אחת המשחות (לאחר התייעצות עם מומחה) ולמרוח על הגב השמאלי היכן שהכי כואב.

הנה רשימת משחות לכאבי גב.

זריקה לכאבי גב

במידה וכל הטיפולים לא עבדו עד עתה, והכאבים בצד שמאל לא עוברים, יכול להיות שתצטרכו להגיע לטיפול של זריקה של חומרים מיוחדים ישירות לאזור הכואב. הזריקה דורשת אחריה טיפולי פיזיותרפיה ומנוחה ונחשבת כמוצא יחסית אחרון לאחר שנוסו טיפולים אחרים. באם מדובר בכאב כרוני וחמור מאוד כדאי שתפנו להתייעץ עם רופא באם זריקה היא אכן הפתרון המתאים.

>> האם ניתן לקבל זריקת אפידורל לכאבי גב? לחצו כאן לקריאת הכתבה.

כאבים בגב בצד שמאל יכולים להיגרם מכל מיני סיבות וזאת כתלות היכן בדיוק מופיע הכאב, באם מדובר בגב תחתון או שמא עליון. הטיפולים בכאבים מגוונים ונעים החל מטיפולים פשוטים כדוגמת מסאז' ועיסוי ועד לטיפולים מתקדמים יותר כדוגמת משחות מיוחדות וזריקות אל תוך הגב. כדי לדעת מה הטיפול המתאים ביותר למצב שלכם, חשוב שתתייעצו עם מומחה שיסקור את המצב וימליץ איך כדאי להתקדם.

מאמרים בנושא כאבי גב לפי אזור בגב