כאבי גב כתוצאה מחזה גדול

דף הבית » כאבי גב כתוצאה מחזה גדול

לכאבי גב יש המון סיבות חלקן מוכרות יותר וחלקן פחות. אחת הסיבות הנפוצות לכאבי גב אצל נשים היא חזה גדול, הגורם לכאבי גב עליון ותחתון. מה הסיבה שחזה גדול גורם לכאבי גב ומה ניתן לעשות בנושא? כל התשובות לשאלות החשובות, במאמר שלפניכם.

תוכן עניינים:

מה הקשר בין חזה גדול לכאבי גב?

חזה גדול גורם לכל מיני בעיות רפואיות, החל מגירויים בעור, דרך בעיות נשימה ועד לכאבי גב וצוואר. הכאבים נגרמים בעקבות המשקל הכבד של החזה שמושך קדימה את הגוף ללא תמיכה. הכאבים מורגשים כמעט בכל עת: עמידה ממושכת, ישיבה ממושכת ובזמן פעילות גופנית מאומצת.

החזה הגדול משפיע על יציבתה של האישה, היא הולכת כפופה בגלל המשקל מה שיכול לגרום לה לעקמת ואפילו לגיבנת. על הכיפוף, הגוף שלה מנסה לכפר בעזרת הגב התחתון, מה שיוצר עליו עומס- ועומס גורם לכאבים.

האם גם חזה קטן גורם לכאבי גב?

לא בצורה ישירה. בצורה עקיפה, ניתן להגיד שאישה בעלת חזה קטן, במידה והיא אינה מרוצה ממבנה גופה, היא חסרת ביטחון ולכן תלך מכופפת מה שיגרום לה לכאבי גב. מדובר בהשפעה שהיא יותר פסיכולוגית מפיזית.

מהם הפתרונות לכאבי גב הנוצרים בעקבות חזה גדול?

הרפואה והטכנולוגיה המתקדמת הביאו איתן מספר פתרונות:

  • ניתוח להקטנת חזה: אחד הטיפולים האפקטיביים ביותר הוא ניתוח להקטנת חזה. מכיוון שמדובר בתופעה שגורמת לנזקים רבים לגוף, קופות החולים משתתפות היום בהוצאות הניתוח, שנחשב לרפואי ולא קוסמטי. אמנם זהו הפתרון "הקל" אך לא כל אישה תהיה מוכנה לוותר על החזה שלה בקלות, למרות הקשיים שהוא מערים עליה.
  • עיסויים: לא פתרון שיפסיק את הכאבים לחלוטין, אך בשילוב של שמירה על שגרת חיים מתונה, ללא ישיבות ועמידות ארוכות מדי, עשוי להיות אפקטיבי. גם פיזיותרפיה תעשה עבודה טובה.
  • חזייה נכונה ומתאימה: על פניו, נשמע הגיוני אך נשים רבות, במיוחד במידות גדולות, לא קונות חזיות שמתאימות בדיוק למידתן. לחזייה יש תפקיד חשוב ואם היא לא בגודל הנכון, היא תעשה נזק לגב. מומלץ להתייעץ בחנות ולמדוד את החזייה מתחת לחולצת טי שירט צמודה. גם בזמן ספורט, חזיית ספורט נכונה תוכל להקל על הגב. בנוסף, ישנן חזיות מיוחדות עם רצועה רחבה שמפחיתה את עומק השקעים שנוצרים בכתפיים.
  • ירידה במשקל: ירידה במשקל עשויה להוביל לירידה במשקל החזה אך לא בהכרח (אי אפשר להגיד לגוף איפה אנחנו רוצים לרזות), ולכן לא ניתן להגיד שירידה במשקל בהכרח תקל על הכאבים.
  • ספורט: חיזוק שרירי הגב יכול להקל על הכאבים שכן גב חזק יוכל לתמוך בצורה טובה יותר בחזה. כמובן שזה לא פתרון סופי אלא רק דרך להקל על הכאבים, כמו גם משככי כאבים.

אילו עוד דברים גורמים לכאבי גב אצל נשים?

מלבד חזה גדול, ישנם עוד גורמים לכאבי גב אצל נשים, החל מהמחזור החודשי ועד להריון שבו הבטן הגדולה (וגם החזה שגדל בזמן הריון) מכבידים מאוד על גופן של הנשים.

מאמרים בנושא בעיות גב