פתרונות לכאבי גב

דף הבית » פתרונות לכאבי גב

5 דרכים להקל על גב כואב

כיום בטוח לומר כי לפחות 80% מהאוכלוסייה הבוגרת יחוו כאב גב כלשהו במהלך חייהם. בעוד שהכאבים הללו מגוונים ושונים, הן ברמת החומרה שלהם והן בטיפול אשר הם מצריכים, ישנה הסכמה גורפת כי הקפדה על מספר כללים והטמעתם באורח חיינו יכולה לשפר ולמנוע היווצרות כאבים כאלו עד לרמה מוחלטת. הרגלים אשר נמצאים בחיינו בשלל מקומות שונים, החל מחדר השינה ועד למשרד בעבודה.

תוכן עניינים:

ישיבה נכונה

כאשר אנו יושבים במנח המתאים, אנו יכולים להפחית את הלחץ אשר מופעל על הגב כשהוא מנסה לייצב אותנו בכפיפה לא טבעית, ובכך למנוע את עייפות השרירים שאחר כך מתגלמת בכאב. כדי לשבת נכון, כל שצריך לעשות הוא לשבת עם 2 הרגליים על הרצפה, כאשר הצוואר מכוון כלפי התקרה והסנטר בהטיה מטה. כמו כן הגב צריך להיות אנך לקרקע וצמוד למשענת הכיסא. דגש זה חשוב בעיקר עבור אלו שמבלים זמן רב מול המסך, ובכך חשופים שעות נוספות להשלכות של ישיבה שאינה נכונה.

הרמה נכונה

כאשר מתכופפים להרים חפץ כבד מהרצפה, יש לרתום את הכוח לשם כך מן הרגליים ולא באמצעות יישור הגב. יש לבצע את ההרמה כאשר הרגליים קרובות אל החפץ וכיפוף הברכיים הוא המפרק שמסייע לנתק את החפץ מן המשטח עליו מונח. כמו כן, יש להצמיד את החפץ לעבר החזה או הבטן, כדי למנוע צורך לאזן את משקל הגוף בצירוף החפץ – איזון שמתרחש כמובן באמצעות שרירי הגב. לכן, גם אם נאלצנו להרים משקל כבד שאיננו מורגלים לו, יש לבצע את הרמת החפץ באופן איטי כדי לאפשר לגוף לאזן את עצמו לאור המשקל החדש שנוסף. בנוסף לכך תנועות פתאומיות עלולות להפר את איזון חלוקת העומס שקיים בין השרירים, וכתוצאה מכך לפגוע בהם.

מנוחה נכונה לאחר ביצוע פעילות

גורם נוסף ומשמעותי לכאבי גב, הינו היעדר משך מנוחה הכרחי לשרירי הגב לאחר ביצוע פעילות. בין אם מדובר בפעילויות שאינן נקשרות באופן ישיר לגב כמו ריצה או כדורסל, היות ורובנו איננו ספורטאים פעילים, לעתים דרושה רק תנועה אחת לא נכונה בכדי להעמיס על שרירינו. עומס אשר דורש מענה בדמות מנוחה רציפה ועשירה, כזו שמאפשרת לגוף לחזור לאיתנו, בטרם יאלץ להתמודד שנית עם קשיים פיזיים.

הרגלי שינה

קשה להשלים עם הרעיון כי אפילו במהלך הלילה, כשאינינו נעים ולו במעט, ניתן לפגוע ולהזיק לגב ולשריריו. ובכן, מחקרים מראים באופן חד משמעי, כי לבחירת מזרון ברמת קשיות בינונית אשר תומך בכלל הגוף, תורמת ומונעת פגיעות אפשריות בעמוד השדרה ו/או בחוליות הכרחיות בגב אשר זקוקות למשטח שאינו רך או קשה מדי. זאת ועוד כי לצורת השינה השפעה גם היא על בריאותו של חלקנו האחורי, בעוד ששינה על הגב הינה מומלצת מאוד, ויש שיכלילו גם שינה על הצד ככזו, שינה על חלקו הקדמי של הגוף אינה בריאה כלל. כאשר אנו ישנים עם המנח הקדמי של הגוף למול המזרון, עמוד השדרה נאלץ להתעקל לזווית שאליה איננו רגיל, ושלבסוף אנו חשים בו – ככאב.

תנועה

ראשית, חשוב להמשיך לנוע ולזוז כדי למנוע קיפאון בגב. כלומר, כאשר אנו יושבים או נמצאים באותה תנוחה למשך זמן ממושך, יש לקום ולבצע מתיחות, גם אם פשוטות, לפחות אחת לשעה. מתיחה זו מאפשרת זרימת דם טובה יותר לכלל איברי הגוף, ובכך מונעת הזנחה או פגיעה בחלקים בגוף אשר אינם זוכים ליחס כאשר אנו סטטיים. לעומת זאת, יש להימנע מביצוע תנועות פתאומיות, ובמיוחד כאלה אשר איננו מורגלים אליהן במהלך חיינו היום יומיים.

לסיכום

כאבי גב הינם מטרד אשר אינו פוסח על רבים מאיתנו ולעתים נדמה שעל כולם. עם זאת, באמצעות הקפדה על כללים פשוטים אשר אינם קשים מדי ליישום, ניתן להקטין עד להעלים את הכאב לחלוטין. כיוון שהכאב השכיח והנפוץ הוא לעתים רבות נגזרת של אורח חיינו הלא בריא, באמצעות הטמעת השינויים הללו, יכולים רבים לעקור מן השורש את הגורמים אשר מלכתחילה עוררו בקרבם את חוסר הנעימות. חוסר נעימות שאילולא מטופל בזמן עלול להתפתח לכדי מצבים רפואיים המצריכים התערבות מקצועית ולעתים כירורגית.

מאמרים בנושא פתרונות לכאבי גב

אל תמשיכו לסבול מכאבים! השאירו פרטים ומומחה יחזור אליכם עם פתרון.